تاثیر قارچ گانودرما بر انواع سرطان

قارچ گانودرما، گیاهی است که می تواند ایمنی بدن را تقویت کند، با انواع سرطان و خستگی مقابله کند، باعث بهبود حافظه، افزایش استقامت و بیشتر شدن انرژی، پایین آمدن کلسترول خون و همچین کاهش التهاب، تسکین استرس، روند پیری معکوس و تحریک گردش خون در انسان ها شود.

مزایای دارویی قارچ گانودرما

در این بخش از مطالب قصد داریم تا مزایای دارویی قارچ گانودرما را مورد بحث قرار دهیم. گزارشات اخیراً در این خصوص نشان می دهد که مایع گانودرما حاوی پلی ساکاریدها هستند که مانع از رشد تومورها می شوند. گلوکان ها یکی از مهمترین ترکیبات دیواره سلولی قارچ گانودرما به شمار می روند که باعث افزایش مقاومت بدن در برابر رشد تومورها می شوند. این کار منجر به تولید اینترفرون در بدن شده و باعث تقویت عملکرد ایمنی و از بین رفتن سلول های تومور و سرطان در بدن می شود.

نقش قارچ گانودرما به عنوان یک داروی گیاهی در تنظیم متابولیک بدن قابل توجه خیلی از افراد قرار قرار گرفته است. استفاده از این قارچ در توسعه فعالیت های مفید بیولوژیکی مزیت های فراوانی را به وجود می آورد؛ زیرا اصل و مهمترین فعالیت این گیاه دارویی تقویت سیستم ایمنی بدن است.

کشت قارچ گانودرما در کشور های شرقی سود زیادی را عاید کشاورزان می کند. برای این که از سالیان گذشته تا به حال این قارچ در فرهنگ این منطقه به نوعی جا افتاده و مورد استفاده خیلی از خانواده ها قرار می گیرد. علاوه بر آن تولیدی های زیادی نیز محصولات فراوانی را از این قارچ به دست آورده و به فروش می رسانند مانند، انواع مکمل ها، پودر ها، قهوه و نوشیدنی های دیگر.

همانگونه که گفته شد در دنیا تحقیقات زیادی بر روی قارچ گانودرما صورت گرفته است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶ یک تحقیقی در این باره منتشر شده که نشان می‌دهد، به دلیل پتانسیل بالای گانودرما در تقویت سیستم ایمنی بدن گزینه مناسبی برای درمان و یا پیشگیری تومور است. همچنین به عنوان یک درمان اصلی برای سرطان مورد استفاده قرار می گیرد. حال در ادامه به بررسی دقیق تر اثر گذاری گانودرما بر سرطان می پردازیم.

قار چ گانودرما

دلیل تاثیر قارچ گانودرما بر انواع سرطان؟

بسیاری از افراد به دلیل خاصیت بالقوه مقابله با سرطان، قارچ گانودرما را مصرف می کنند. در حقیقت، این نوع گیاه دارویی به دلیل داشتن خاصیت ضد سرطانی در دنیا شناخته می شود. در سال های اخیر تحقیقی بر روی بیش از 4000 نفر از بهبود یافتگان سرطان پستان صورت گرفت که نشان می داد حدود 59٪ از آنها از قارچ ریشی یا همان گانودرما مصرف می کردند.

علاوه بر این در این خصوص، چندین آزمایش در آزمایشگاه صورت گرفته که نشان داده مصرف قارچ گانودرما منجر به مرگ سلولهای سرطانی می شود. علاوه بر این برخی تحقیقات نشان می دهد که گانودرما به دلیل تأثیر بر هورمون تستوسترون باعث بهبودی سرطان پروستات می شود.

قارچ گانودرما برای بسیاری از بیماری ها مفید است و از ایام گذشته تا به حال از این گیاه برای درمان بیماری های نادر از جمله:

  • سرطان پستان
  • سرطان پروستات
  • تقویت سیستم ایمنی
  • کاهش چربی و کلسترول خون
  • مقابله با افسردگی و جلوگیری از خستگی
  • حفظ و سلامتی قلب
  • کنترل قند خون
  • مقابله با استرس
  • سرطان روده بزرگ
  • انواع تومورها

مورد استفاده قرار گرفته است.

قارچ گانودرما و درمان انواع سرطان

 

از این گذشته، گزارشات مفصلی در رابطه با تحقیق بر روی قارچ گانودرما موجود است که نشان می دهد این گیاه دارویی می تواند بر روی بیماران سرطانی اثر منفی بگذارد. این مزایا شامل افزایش فعالیت گلبول های سفید در بدن می شود که به مبارزه با سرطان و بهبود کیفیت زندگی در بیماران سرطانی کمک موثری می کند.

با این حال، محققان اظهار داشتند که قارچ گانودرما باید به جای جایگزین شدن با داروهای شیمیایی، به صورت سنتی در بیماران سرطانی استفاده شود.

به طور خلاصه باید گفت، اگرچه به نظر می رسد استفاده از قارچ گانودرما برای پیشگیری از سرطان یا درمان آن موثر است، اما قبل از اینکه بخشی از درمان را با این دارو شروع کنید باید اطلاعات لازم و کافی در این باره را داشته باشید؛ و سعی شود حتی الامکان از پزشکان و متخصصین در این حوزه کمک گرفته شود تا به بهبود هرچه زودتر بیماران بیانجامد.

رابطه قارچ گانودرما با سرطان چیست؟

گونه های مختلف قارچ گانودرما که معمولاً به عنوان reishi (در ژاپن) یا lingzhi (در چین) شناخته می شود، هزاران سال است که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده از آن ها در سال های اخیر مورد توجه صنایع دارویی نیز قرار گرفته است.

در سطح جهان، طبقه بندی های مختلفی را برای گونه های قارچ گانودرما به وجود آورده اند، به عنوان مثال از نام تاکسون برای بیشتر گونه های لاکچری (براق) گانودرما استفاده شده است. با این حال، اکنون مشخص شده است که گونه G. lucidum sensu striko گونه ای مشترک و بومی در اروپا و برخی مناطق چین است.

قارچ گانودرما

در رابطه با قارچ گانودرما می توان گفت که حدود بیست محصول تولیدی (به عنوان مثال، قرص، پودر، چای، قهوه، مکمل و غیره) از این گیاه دارویی در جهان استخراج می شود. از مهمترین آنها می توان به داروهای کمکی برای بیماران سرطانی اشاره کرد.

قارچ گانودرما و درمان انواع بیماری ها

پزشکان طب سنتی در کشور های شرقی، استفاده از گونه های مختلف قارچ گانودرما را، به عنوان یک داروی درمانی برای بیماری های ضد التهابی و نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای بیماران خود تجویز می کنند. این نوع قارچ بیش از ۲۰۰۰ سال است که مورد استفاده مردمان شرق قرار می گیرد و از قارچ گانودرما به عنوان قارچ جاودانگی تعبیر می شود.

قارچ گانودرما یک نقطه کانونی در آثار هنری باستانی چینی و ژاپنی است و با حق امتیاز، خرد، خرد جنسی و زندگی ابدی در ارتباط بوده است. به گفته برخی از پزشکان، گانودرما به عنوان یک دارو برای طیف وسیعی از بیماری ها در نظر گرفته می شود. این قارچ در درمان انواع سرطان به خصوص سرطان پستان مورد استفاده قرار می گیرد.

حال در قرن حاضر با پیشرفتی که در زمینه پزشکی و دارویی داشته ایم، دیگر از گانودرما به عنوان یک داروی گیاهی سنتی یاد نمی شود، بلکه محققان و پزشکان در این عرصه این گیاه دارویی را در آزمایشگاه به صورت مدرن و به صورت مکمل های غذایی و دارویی می سازند و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست