تاثیر قارچ شیتاکه بر بیماری های خود ایمنی

زمانی که سلول های سیستم ایمنی بدن در تشخیص خود نسبت به سلول های خودی و بیگانه دچار اشتباه بشوند اتفاق بدی که می افتد این است که به جای درگیری و مقابله با سلول بیگانه (میکروب، باکتری های بیماری زا، ویروس ها و…) به سلول های خودی بافت های بدن حمله کرده و به آن ها آسیب می زنند. در اثر این واکنش، به طور ناگهانی عضو مورد تهاجم قرار گرفته توسط سیستم ایمنی بدن از کار افتاده یا فلج شده و یا در عملکرد خود دچار انواع اختلال می شود. در واقع در این جور مواقع از نظر علم پزشکی فرد به بیماری یا اختلال خود ایمنی مبتلا شده است. علائم بروز بیماری در افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی از یک فرد به فرد دیگر قاعدتا متفاوت است. با این حال اغلب افراد مبتلا به اختلال خود ایمنی دارای علائم مشابهی نظیر تب، خستگی ،درد عضلانی، بی حسی و گزگز در اندام هایی مثل دست و پا، بثورات جلدی، ریزش شدید در موها و …می باشند که به محض مشاهده ی این ها حتما باید به پزشک متخصص رجوع کرده و پس از انجام آزمایشات و تست های تشخیصی لازم، روند درمان را در پیش بگیرند.

راهکارهای درمانی بیماری خود ایمنی

برای درمان بیماری های خود ایمنی تا به امروز روش درمانی متقن و شناخته شده ای توصیه نشده است. اغلب پزشکان در سراسر دنیا برای کاهش دردهای فرد مبتلا به خود ایمنی از داروهایی نظیر ایبوبروفن، ناپروکسن و همین طور داروهایی که به نوعی سرکوب کننده ی سیستم ایمنی بدن به شمار می آیند استفاده می کنند. این داروها تنها تا حدی می توانند تحریکات عصبی عضلانی بدن فرد را آرام کرده و دردهای او را تسکین دهند. از طرفی توصیه به تغییر روش زندگی و انجام ورزش های ریلکس کننده و زندگی در یک فضای بدون تنش برای این دست از افراد بسیار توسط پزشکان متخصص توصیه می شود. رعایت رژیم غذایی به دور از مواد تحریک کننده نظیر فست فودها، مواد کافئین دار، عدم استعمال دخانیات و مواد مخدر، عدم شرب مشروبات الکلی و… نیز در تسریع روند بهبود این بیماری نقش مهمی دارد. در رابطه با تاثیر قارچ شیتاکه بر تقویت سیستم ایمنی بدن قبلا مقالاتی منتشر کردیم اگر در رابطه با این موضوع سوالاتی دارید حتما مقاله قارچ شیتاکه و تقویت سیستم ایمنی بدن را مطالعه نمایید.

سیستم ایمنی بدن

خواص مواد و ترکیبات قارچ شیتاکه

یکی از معضلات زندگی های امروزی عدم مصرف گیاهان، سبزیجات تازه و قارچ ها به صورت روتین در جیره ی غذایی روزانه ی افراد به خصوص ساکنان شهرهای بزرگ است. یکی از آسیب های زندگی در شهرهای بزرگ مصرف غذاهای فوری است که همراه با نمک، شیرین کننده های مصنوعی و مواد نگهدارنده ی فراوان بوده و در کنار استرس و تنش های ناشی از سرعت در زندگی شهری، صدمه های جبران ناپذیری به بدن افراد وارد می کند. در چنین مواقعی، بهترین کار این است که  افراد روبه گیاهان دارویی نظیر قارچ های خوراکی دارویی بیاورند. قارچ های ارگانیکی نظیر قارچ شیتاکه که در ساختار زیبای خود، در کنار مزه ی شگفت انگیزی که در ذهن به یادگار می گذارند، انواعی از مواد معدنی همچون آهن، پتاسیم، مس، روی، منگنز، کلسیم و… و انواعی از ویتامین ها، پروتئین گیاهی، فیبر، آّب، ترکیبات زیست فعال و آنتی اکسیدان را دارا می باشند.

بد نیست بدانیم که از مهمترین شاخصه های قابل توجه تمامی قارچ ها به ویژه قارچ شیتاکه، وجود ترکیبات زیست فعال قطبی و غیر قطبی در آن ها است که در درمان بسیاری از بیماری ها و همین طور پیشگیری از ابتلا به بیماری ها نقش چشمگیری دارند. در واقع تحقیقات پزشکان امروزه این موضوع را ثابت کرده اند که راز طول عمر و سلامتی و آرامش ژاپنی ها و مردمان بومی سرزمین های تایلند، چین، مالزی و… در آشنایی با این قارچ به شمار می آید. در حال حاضر برای مصرف قارچ شیتاکه چه به صورت تازه و یا به صورت خشک و پودر شده، انواعی از خواص گوناگون شمرده شده است که مبارزه با پیری، کاهش استرس و اضطراب، درمان سرطان، درمان بیماری های قلبی و عروقی و … تنها نمونه هایی از خواص بیشمار این قارچ کوچک محسوب می گردد.

قارچ شیتاکه

اثرگذاری قارچ شیتاکه بر بهبود بیماری خود ایمنی

یکی از خواص جالب توجه مصرف قارچ شیتاکه، تاثیر گذاری آن در تسریع روند بهبود اختلال خود ایمنی است. در حقیقت این خاصیت به وجود ترکیبات بیواکتیو موجود در این قارچ مربوط می شود. پلی ساکاریدها یکی از زنجیره های موجود در ترکیبات زیست فعال قارچ شیتاکه هستند که نقش مهمی در کاهش التهاب در بیماران مبتلا به خود ایمنی دارند. لیپوپلی ساکارید، پلی ساکارید، اسیدآمینه های ضروری، گلیکو پروتئین و… از مواد موثری هستند که در قارچ شیتاکه به وفور موجود بوده و در اعتدال بخشی به تحرکات سیستم ایمنی در افراد مبتلا به اختلال خود ایمنی اثرگذار می باشند.همچنین، پلی ساکاریدهای قارچ شیتاکه حاوی بتاگلوکان و گلوکان دی است که در پژوهش های انجام شده بر روی این زنجیره ها نقش آن ها بر تنظیم سیستم ایمنی اثبات شده است.

برای همین، اغلب پزشکان به خصوص پزشکان متخصص طب سنتی، در روش های درمانی خود برای بهبود افراد مبتلا به این گونه بیماری ها، بر روی مصرف قارچ های خوراکی دارویی مثل شیتاکه تاکید فراوان دارند. فرد بیمار می تواند قارچ شیتاکه را به هر نحوی که ذائقه اش می پسندد در جیره ی خوراکی هر روزه اش بگنجاند. محصولات قارچ شیتاکه امروزه در بسته بندی های استاندارد و به صورت های مختلفی نظیر شیتاکه تازه، خشک، خرد شده، پودر آسیاب شده ی شیتاکه، کپسول ایمیون و… از مراکز معتبر و فروشگاه های معتبر آنلاین خریداری کرده و درب منزل دریافت نمایند. کپسول ایمیون شیتاکه از جدیدترین داروهای ساخت دانشمندان ایرانی است که در دنیا بی نظیر بوده و بهترین داروی درمان کننده برای بیماران مبتلا به اختلال خود ایمنی به حساب می آید. در صورتی که در رابطه با نحوه مصرف قارچ شیتاکه سوالاتی دارید حتما مقاله نحوه مصرف قارچ شیتاکه را مطالعه نمایید چرا که توضیحات کاملی در این باره وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست