تاثیر قارچ گانودرما بر ضایعات پوستی

لینگژی یا گانودرما لوسیدوم یکی از ده ها و بلکه صدها نوع قارچ خوراکی دارویی است که در دنیای اطراف ما می رویند و به هزاران نفع و فایده به بدن و سلامت ما می رسانند. قارچ ارگانیک گانودرما لوسیدوم را باید پادشاه قارچ های ارگانیک شمرد که مجموعه ای از خواص دارویی برای بدن انسان است و در کنار خوشمزه بودن، یک داروی موثر برای تسکین دردها و ارتقای سلامتی محسوب می شود. هر چند که بستر رویش این قارچ، تنه ی مرده ی درختان بلوط می باشد، اما امروزه روش های مناسبی برای پرورش گلخانه ای این قارچ روی کار آمده که به واسطه ی آن حجم مورد نیاز و مورد تقاضای قارچ گانودرما برای افراد در سراسر دنیا تهیه می گردد . این قارچ پهن برگ، به رنگ قرمز و قهوه ای دیده می شود و به صورت بشقابی روی تنه های کنده های درختان می روید و با حالتی پلکانی بر روی کنده های درختان بلوط، جلوه ای زیبا پدید می آورد.

بررسی ترکیبات و مواد موجود در ساختار قارچ گانودرما لوسیدوم

همه ی ویژگی های قارچ گانودرما لوسیدوم در زیبایی ساختار و خوشمزگی آن خلاصه نمی شود. شاکله ی این قارچ ارگانیک خوراکی دارویی، شامل انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها، مواد عناصر معدنی مهم و ضروری برای بدن، اسیدهای آمینه، فیبر، پروتئین ها و ترکیبات زیست فعال قطبی و غیر قطبی لازم و حیاتی است که در مجموع باید آن را یک داروخانه ی کوچک و جمع و جور به حساب آورد. پلی ساکاریدها را باید یکی از مهمترین ترکیبات بیواکتیو موجود در ساختار قارچ گانودرما لوسیدوم شمرد که در کنار ژرمانیوم ارگانیک، تری ترپن ها و سوپر اکسید دیسموتاز یک مجموعه ی ضد سرطان و خارق العاده را شکل داده اند. از طرفی، کلسیم ، پتاسیم، منیزیم، آهن، مس، فولات، روی، سدیم، منگنز و… و همچنین ویتامین هایی نظیر E ،D ،C، A و… همراه با ویتامین های خانواده ی B را باید از اساسی ترین آنتی اکسیدان هایی به شمار آورد که نقش مهمی برای تنظیم سیستم ایمنی و دفاعی بدن یک فرد می توانند داشته باشند.

قارچ گانودرما

چه خاصیت هایی در مصرف قارچ گانودرما نهفته است؟

از صدها و بلکه هزاران سال پیش اطباء طب سنتی چین، ژاپن و سرزمین های شرق آسیا به خواص شگفت انگیز خوراکی دارویی قارچ هایی نظیر گانودرمالوسیدوم پی برده اند و استفاده از آن ها را سرلوحه ی زندگی خود قرار داده اند. تجربیات طب سنتی آن ها امروزه در آزمایشگاه های فوق تخصصی خوراک و دارو در سراسر دنیا مورد تحقیق و بررسی پزشکان و دانشمندان علوم تغذیه قرار گرفته و نتایج جالبی پیرامون فواید مصرف قارچ گانودرمالوسیدوم در نشریات مختلف پزشکی در سراسر دنیا منتشر شده است. حالا، با بررسی این نتایج همه خوب می دانیم یکی از مهمترین خوراک های دارویی برای مبارزه با سرطان و تومورهای سرطانی قارچ گانودرما است. همچنین، برای افرادی که با ضعف سیستم ایمنی و دفاعی بدن خود به دلایل مختلف مواجه هستند، مصرف قارچ گانودرما لوسیدوم توصیه می شود که سرشار از آنتی اکسیدان های لازم برای تقویت سیستم اعصاب و دفاعی فرد بیمار می باشد.

بررسی ها نشان می دهند که برای بهتر شدن عملکرد سیستم گوارشی در افرادی که با ضعف گوارش و یا کمبود ویتامین در بدن خود مواجهند، بهتر است قارچ گانودرما لوسیدوم را به هر صورتی که ذائقه ی فرد قابل به هضم آن می باشد در جیره ی غذایی روزانه گنجاند. قارچ گانودرما لوسیدوم از ویتامین های موثر لازم برای بهبود شرایط عمومی بدن برخوردار است و می تواند نقش موثری در سرحال آوردن فرد، رفع افسردگی و اضطراب ناشی از کمبود ویتامین و تامین انرژی لازم برای انجام امور روزانه را داشته باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خواص این قارچ حتما مقاله خواص قارچ گانودرما را مطالعه نمایید.

اثرگذاری قارچ گانودرما بر ضایعات پوستی

ضایعات پوستی یکی از مهم دغدغه های امروز افراد را به دلایل گوناگون شکل می دهند. مصرف مواد آرایشی غیر استاندارد و یا اتخاذ روش های غیر علمی و غیر استاندارد در مراکز نامعتبر برای ترمیم و ارتقای سلامت و بهداشت پوست، باعث می شوند که پوست در معرض انواع آسیب ها قرار بگیرد. از طرفی، آلودگی هوای شهری و انواع سموم، ذرات و رادیکال های آزاد موجود هوایی که تنفس می کنیم و با آن در ارتباطیم از مهمترین مسائلی هستند که روی سلامت و نشاط پوست اثر گذاشته و انواع ضایعات پوستی را برای افراد ایجاد می نمایند.

قارچ گانودرما

برهمین اساس، امروزه پزشکان پوست و مو در توصیه های خود به مصرف مواد خوراکی ارگانیک سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات بیواکتیو تاکید می کنند. این تاکیدات به دلیل وجود منابع غنی پلی ساکاریدی، استروئیدی، پلی پپتیدها، آلکالوئیدها، نوکلئوزیدها و… در قارچ گانودرما لوسیدوم است که دارای تاثیرات اثبات شده ای در راستای ترمیم زخم های پوستی، بهبود عفونت های پوستی پس از سوختگی، پیشگیری از صدمات ایسکمی پرفیوژن دوباره ی فلپ پوستی می باشد. مصرف قارچ گانودرما لوسیدوم نقش موثری در درمان بیماری های پوستی مثل درماتیت اتوپیک و سارکوئیدوز پوستی دارد و در پیشگیری از بروز پیری زودرس، پیشگیری از بروز لک های پوستی به دلیل افت رنگدانه های پوستی و انواع کک و مک ها تاثیرات زیادی می گذارد.

افرادی که مبتلا به کلواسما، لنتیگو خورشیدی، پلاک های پیری، چین و چروک ها و تیرگی زیر چشم و… هستند برای درمان و بهبود سریع تر می توانند به راحتی با مصرف روزانه ی قارچ گانودرما و یا هر یک از محصولات متنوع آن در پیشگیری و درمان چنین بیماری های پوستی به خود کمک کرده و در روند بهبود و درمان خود سرعت بیشتری به وجود بیاورند. از طرف دیگر، افرادی که به دلایل مختل همچون سوختگی با حرارت یا آفتاب سوختگی دچار التهابات پوستی شده اند، بهتر است رو به مصرف قارچ گانودرما لوسیدوم به دلیل بهره مندی آن از خواص ضد التهابی بیاورند که در کاهش و رفع التهاب بسیار اثرگذار است.

برای اطلاع از قیمت و خرید قارچ گانودرما باکیفیت و قیمت مناسب حتما از طریق سایت های معتبر یا فروشگاه های معتبری که در این زمینه فعالیت دارند اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست