سم زدایی بدن با قارچ شیتاکه

ممکن است گاهی اوقات از لحاظ جسمانی سالم باشید ولی باز هم احساس کسالت داشته باشید و علت آن را ندارید. بسیاری از پزشکان و مخصوصا پزشکان علم گیاهی در این مواقع سم زدایی از بدن را پیشنهاد می‌کنند که معمولا به وسیله گیاهان دارویی و یا رژیم گیاهی خاصی انجام می‌شود. اشخاصی که انواع سم زدایی از بدن را تجربه کردند احساس سبکی و سلامتی بیشتر پس از سم زدایی را ابراز کرده اند. یکی از گیاهان دارویی که هم در رژیم غذایی قرار می‌گیرد و هم به صورت دارویی میتوان آن را مصرف کرد و موجب سم زدایی بدن خواهد شد قارچ شیتاکه است ولی قبلی از آشنایی با آن و عملکرد پاکسازی بدن به وسیله این قارچ بهتر است کم راجع به سم زدایی بدن بدانیم.

سم زدایی بدن چیست و چرا برای بدن لازم است؟

یکی از راهکارهای حفظ سلامتی که از مهمترین‌ها محسوب می‌شود پاکسازی و سم زدایی از بدن است ولی چرا تا آن حد نسبت به انجام آن تاکید می‌شود؟ چرا که بعد از پاکسازی بدن عملکرد دستگاه‌ها و ارگان‌ها بدن بهبود می‌یابد مانند عملکرد کبد، کلیه‌ها و یا سیستم گوارش که در پی بهبود عملکرد آنها فرایندهای داخلی بدن مانند هضم غذا و یا دفع مدفوع بهبود یافته و همچنین در پی سم زدایی پوست و موی سالم‌تری نیز خواهید داشت.

سم زدایی بدن با قارچ شیتاکه

در واقع سم زدایی نوعی استراحت دادن به اندام‌ها داخلی است مانند اتومبیلی که فیلتر هوا ویا روغن آن تمیز و تعویض می‌شود و همین امر باعث کمتر شدن فشار به موتور آن می‌شود. ممکن است سوال پیش بیاید که چرا بدن سم تولید کرده و نیازمند پاکسازی می‌شود؟ ساده ترین علت‌های آن مصرف غذاهای فراوری شده مانند فست فودها و سرخ کردنی هاست و همچنین کم تحرکی و مصرف زیاد شیرینیجات نیز بر تولید سم در بدن موثر است.

موارد دیگری که موجب سم در بدن می‌شود وجود بیماری در بدن و استفاده از داروهای شیمیایی است و یا کسانی که به دلیل سرطان مجبور به شیمی درمانی یا پرتودرمانی می‌شوند؛ و در نهایت آلودگی هوا و داشتن مشاغلی که در محیط‌های آلوده مانند کارخانه‌جات تولید دارو و غیره احتمال تولید سم در بدن را بالا می‌برد.

آشنایی با قارچ شیتاکه

اگر از طرفداران مصرف داروهای گیاهی باشید و داروئی گیاهی را به داروی شیمیایی ترجیه دهید حتما تا الان با نام قارچ شیتاکه آشنا شده‌اید. قارچ شیتاکه از دسته قارچ‌های دکمه‌ای بوده و اکنون همه دنیا آن را پرورش داده و از خواص آن بهره‌مند می‌شوند؛ قارچ شیتاکه دومین قارچ محبوب دنیاست و بزرگترین تولید کنندگان آن کشورهای چین و آمریکاست. دلیل محبوبیت قارچ شیتاکه تنها به دلیل خواص دارویی نیست بلکه در درجه اول طعم خوب آن است که از دیگر قارچ‌ها متمایز بوده و طعمی شبیه گوشت دارد.

سم زدایی بدن با قارچ شیتاکه

شیتاکه در دسته گیاهان دارویی از موثرترین محبوترین‌هاست چرا که سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین‌ها و بسیاری مواد مغذی دیگر است و از اصلی ترین خواص آن تقویت سیستم ایمنی و کمک به درمان بیماری‌های قلبی، دیابتی، کلیوی و کبدی است و همچنین در کاهش وزن، بهبود گردش خون، پیشگیری از چاقی و کمک به کاهش وزن تاثیرگذار است. یکی مهمترین خواص قارچ شیتاکه که خاصیت مورد نظر ماست تاثیر آن در پاکسازی و سم زدایی از بدن است.

چگونگی نقش قارچ شیتاکه در سم زدایی بدن

زمانی که بدن به پاکسازی درونی نیاز پیدا می‌کند اولین قدم حذف یک سری از خوراکی‌ها مانند چربی‌های مصنوعی، شیرینی‌ها و غذاهای آماده است و جایگزینی آن با غذاهای سالم و سبزیجات تازه است و یکی از مهمترین‌ها و اولین پیشنهادها قارچ شیتاکه است. شما با مشخص کردن رژیم غذایی پاکسازی در واقع بر بهبود سبک زندگی خود تلاش می‌کنید و آن را به سمت سالم پیش خواهید برد. علت قرار گرفتن قارچ شیتاکه در صدر این رژیم آن است که شیتاکه فاقد چربی می‌باشد و با دارا بودن فیبر فراوان موجب پاسازی سیستم گوارش و حذف آلودگی‌ها از روده‌ها خواهد شد. یکی از خواص قارچ شیتاکه بهبود عملکرد کبد است و کبد مسئول جمع آوری سموم بدن؛ با مصرف قارچ شیتاکه در رژیم سم زدایی کبد پاکسازی و تصفیه شده و موجب روند رو به جلوی سلامتی خواهد شد.

بالا رفتن چربی در خون موجب تجمع سموم شده و با کاهش مصرف چربی در این رژیم و مصرف شیتاکه چربی خون تا حد قابل توجهی کاهش یافته و عروق از چربی رسوب کرده پاک می‌شود چرا که کاهش چربی خون از دیگر خواص شیتاکه است که با مصرف مداوم و منظم آن میسر خواهد شد. شیتاکه تقویت کننده سیستم ایمنی و بهبود دهنده عملکرد قلب و عروق است که با تاثیر بر این دو عامل مهم و بهبود عملکرد گردش خون خون در بدن راحت تر به گردش آمده و تصفیه و عاری از سموم خواهد شد. از مهمترین تاثیرات قارچ شیتاکه بهبود عملکرد کلیه‌هاست وعملکرد درست و کامل کلیه‌ها تا حد زیادی در خارج کردن سموم بدن از طریق ادرار موثر است. برطرف شدن یبوست و تخلیه کامل روده‌ها از دیگر تاثیرات شیتاکه بر سم زدایی بدن می‌باشد.

سم زدایی بدن با قارچ شیتاکه

طریقه مصرف قارچ شیتاکه برای سم زدایی بدن

نحوه مصرف قارچ شیتاکه بسیار راحت‌تر از گیاهان دارویی دیگر است چرا که بسیار خوش طعم و خوش خوراک بوده و در غذاهای مختلف میتوان از آن استفاده کرد. سرخ کرده آن بسیار طعم مطبوعی دارد ولی در این رژیم توصیه نمی‌شود که به دلیل مصرف کمتر چربی هاست ولی برای جایگزین می‌توانید آن را به همراه سبزیجات دیگر کبابی کرده و همراه کمی نمک طبیعی و روغن زیتون میل کنید. راه دیگر استفاده از قارچ شیتاکه آب پز کردن آن به تنهایی و یا همراه سبزیجات دیگر است و یا می‌توان آن را به انواع سوپ‌ها یا خوراک‌های نودل اضافه کرد.

اگر هیچ کدام از این راهها باب طبع شما نیست میتوانید از شیتاکه به صورت دمنوش استفاده کنید. نکته‌ای که قبل از مصرف و هنگام تهیه قارچ شیتاکه باید به آن توجه و دقت داشته باشید آن است که از تازگی، سلامت و کیفیت محصول اطمینان حاصل کنید چرا که قارچ شیتاکه در حالت تازه مانند دیگر قارچ‌ها کمتر از یک هفته خراب و فاسد خواهد شد؛ پس توصیه ما برای شما مصرف خشک شده آن است که در صورت نگهداری مناسب ماندگاری بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست