نحوه مصرف قارچ شیتاکه

در طب سنتی در کشورهای مختلف برای درمان انواع بیماری ها از داروهای طبیعی استفاده می کنند. قارچ ها نیز یکی از بهترین داروهای غیر شیمیایی به حساب می آیند. یکی از قارچ های دارویی، قارچ شیتاکه است. قارچ شیتاکه به دلیل دارا بودن خاصیت گسترده دارویی آن به عنوان یک داروی مهم برای تندرستی بدن استفاده شده است.

قارچ شیتاکه که توانایی هر فردی را بالا می برد در جهان اکنون، بسیار مشهور است و اگر شیوه زندگی سالم تری را می خواهید داشته باشید این نوع قارچ از مواردی است که در رژیم غذایی شما جای خود را باید باز کند. زیرا قارچ گانودرما علاوه بر سلامت و تندرستی بدن، برای تناسب اندام نیز بسیار مفید است.

نحوه مصرف قارچ شیتاکه

البته با انجام تحقیقات گسترده فتوشیمیایی استفاده دارویی از قارچ شیتاکه به صورت قرص و کپسول گیاهی نیز مرسوم است. مطالعات مختلفی که انجام شده است نشان می دهد که طیف گسترده ای از اقدامات دارویی توسط این نوع قارچ انجام می شود که شامل سلامتی سیستم ایمنی، ضد سرطان، آنتی اکسیدان، ضد دیابت، برای مشکلات کبدی، محافظت کننده عصبی، قلبی، محافظت کننده سیستم ایمنی بدن، ضد میکروب، ضد التهاب، ضد حساسیت و آنتی اکسیدانی قوی بوده و هم چنین ترکیبات شیمیایی درون این نوع قرص ها یا کپسول ها وجود ندارد.

نحوه مصرف قارچ شیتاکه

بعد از خرید قارچ شیتاکه باید با نحوه مصرف این قارچ نیز آشنا شوید. قارچ شیتاکه به دو صورت تازه و خشک کاربرد بسیاری در غذاهای شرق آسیا دارد. در ژاپن ، این نوع قارچ را در سوپ میسو سرو می کنند ، که به عنوان ماده ای غذایی اصلی سرشار از مواد غنی است و همچنین به عنوان قارچی است که در بسیاری از غذاها به صورت بخارپز مورد استفاده قرار می گیرد. در غذاهای چینی ، اغلب این نوع قارچ را در غذاهای گیاهی مانند بودا سس استفاده می کنند. بنابراین یک روش سنتی پخت این نوع قارچ این است که در غذاها و یا سالاد ها مورد استفاده قرار می گیرد.

قارچ هایی خاکی اما بسیار مناسب هنگام پخت و پز ، این نوع قارچ ها فقط برای سرخ کردن نیستند. این قارچ های شاداب آماده برای استفاده در انواع وعده های غذایی مورد نظر شماست: از صبحانه گرفته تا سوپ ها ، اشتها آورها و شام. پس از آشنایی با قارچ شیتاکه بهتر است درباره نحوه مصرف آن صحبت کنیم.

نحوه مصرف قارچ شیتاکه

مصرف قارچ شیتاکه با تخم مرغ

قارچ شیتاکه همراه با تخم مرغ بسیار مزه خوب و لذیذی دارد و طعم خاکی آن از دست می رود. این نوع قارچ را می توانید خرد کنید و همراه با تخم مرغ در روغن زیتون و یا کره سرخ کنید تا نرم نرم شود. می توانید از گیاهان و یا چاشنی های تازه ای برای خوشمزه تر کردن غذا استفاده کنید. می توانید این نوع غذا را همراه با انواع سس میل کنید.

استفاده از شیتاکه در سوپ ها

قارچ های شیری ترد و سرخ شده، فوق العاده برای سوپ های فصلی، به خصوص سوپ های خامه ای که حاوی کدو هستند. یک کدو حلوایی نارنجی طلایی رنگ را با چند برش از قارچ شیتاکه با ظرافت سرخ کرده و جعفری تازه را خرد کنید و به این ترکیب اضافه کنید. شکل این نوع سوپ بسیار زیبا است و عطر و طعم قارچ نیز عالی است.

قارچ شیتاکه همراه با ماهی

قارچ شیتاکه با ماهی تازه یک ترکیب آشپزی خوشمزه است. ماهی سالمون دودی و در کل همه انواع ماهی های دودی را همراه با نان تست امتحان کنید که بسیار غذای لذیذی است. در برخی موارد از ماهی قزل آلا ، همراه قارچ شیتاکه استفاده می شود. بعد از اینکه ماهی پخت می توانید یک سس ساده را همراه قارچ ها استفاده و میل کنید.البته برنج و سوپ نیز می تواند به این نوع غذا اضافه شود.

نحوه مصرف قارچ شیتاکه

قارچ شیتاکه سرخ شده در سالاد

قارچ های شیتاکه خرد شده و سرخ شده را درون سالاد سبز بریزید. اسفناج ، کلم سبز خرد شده یا سبزیجات آسیایی مخلوط شده ، همه آغازگرهایی عالی برای این ایده سالاد سبز هستند. کافی است قارچ ها را در روغن سرخ کنید تا قهوه ای رنگ شوند (اجازه ندهید آنها بسوزند!) ، سپس روی دستمال  های کاغذی بریزید تا روغن اضافی آن گرفته شود ، در حالی که بقیه سالاد را آماده می کنید قارچ ها را نیز اضافه کنید.می توانید به این نوع سالاد حتی برخی پنیر ها و یا میوه های خشک نیز اضافه کنید که بسیار خوشمزه تر می شود.

قارچ شیتاکه در پیتزا

می توانید در پیتزاهای خانگی خود از قارچ شیتاکه استفاده کنید. شیرینی این قارچ بسیار معمولی است و این نوع قارچ را به قطعه های دلخواهتان تقسیم و همراه با فلفل و پنیر پیتزا و مخلفات دیگر با سس قرمز میل کنید. یک پیتزا بسیار مقوی که از قارچی خاص و خوشمزه در آن استفاده می کنید. می توانید از گیاهان تازه مانند ریحان، جعفری، هویج یا پودرهای خرد شده و آجیل مانند گردو یا فندق، در این پیتزا عالی استفاده کنید پیش از قرار دادن آنها روی پیتزا، قارچ ها را به راحتی در روغن زیتون سرخ کرده تا به هنگام پخت در فر ، خوب و آبدار شوند.

بنابراین روش های استفاده از قارچ شیتاکه بیشتر در غذاها و سوپ ها بوده البته در بالا نیز اشاره شد که به صورت دارویی از جمله قرص ها و کپسول های گیاهی نیز استفاده می شود و البته قارچ شیتاکه را نیز می توان به صورت پودر استفاده کرد. این نوع پودر را در نوشیدنی ها و یا در پخت نان ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در چین و ژاپن که این نوع قارچ بسیار استفاده می شود تحقیقات زیادتری انجام شده است و محققان اثرگذاری این نوع قارچ را بر روی سیستم ایمنی بدن بسیار عالی می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست