تاثیر قارچ گانودرما بر پروستات

سرطان پروستات یکی از شایعترین عامل مرگ و میر در آقایان است به خصوص در جهان غرب که این موضوع وضعیت همه گیر دارد. داروهای شیمیایی در وضعیت گسترده در این راستا وجود دارد اما فرایندهای طبیعی اسید گانودریک قارچ گانودرما سبب شده تا موقعیت درمان با امیدواری بیشتری دنبال شود.

اسید گانودریک قارچ گانودرما و اثرات درمانی آن بر روی پروستات

قارچ گانودرما لوسیدوم یکی از معروف ترین محصولات برگرفته از طبیعت است و زادگاه آن به کشور چین باز می گردد. قارچ گانودرما به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می شود و البته که یک محصول انرژی بخش برای بدن محسوب می شود. تحقیقات اخیر اینطور نشان داده است قارچ گانودرما حاصل از کشت غوطه وری است به طوری که می تواند بر روی سلول های مجاور نیز تاثیرگذار باشد و البته که می تواند سلول های سرطانی را درگیر کند. قارچ گانودرما می تواند بر روی رده های سلول هپاتوما اثربخشی مستقیم داشته باشد.

پژوهش های مختلف نشان داده است که قارچ گانودرما بر روی سلول های طبیعی ال صفر اثر کشنده ندارد و این امتیاز آن سبب شده است برای بیماری پروستات نیز قابل قبول باشد. اسید گانودریک موجود در قارچ گانودرما به صورتی است که چرخه های سلولی در فاز جی وان را متوقف می سازد و سبب می شود که سلول ها حرمتی به سمت میتوزها نداشته باشند. یکی دیگر تحقیقات اینطور نشان داده است که اسید گانودریک خارج شده از قارچ گانودرما به صورتی است که می تواند بر روی مشکلات ریه نیز اثر گذار باشد. در واقع این مواد برگرفته از عصاره متانولی قارچ است.

قارچ گانودرما

پس از اینکه تزریق زیر جلدی صورت گرفت مشخص شد که اثرات اسید گانودریک موجود در قارچ گانودرما سبب شده تا از پیشرفت پروستات تا حد زیادی جلوگیری شود. نتایج نشان داده است که این روند سبب می شود که غده های پروستات رشد خود را حداقل برسانند. قارچ گانودرما سبب می شود که غلظت سرمی افزایش یابد و در نهایت نیز به جذب پروتئین های مختلف بسیار کمک می کند.

تاثیر شگفت انگیز قارچ گانودرما بر روی پروستات

اگر بخواهیم در مورد اسید گانودریکی که برای قارچ گانودرما در نظر گرفته شده است صحبت کنیم، شرایط به این صورت است که اسید گانودریک این گیاه در واقع یک نوع لاوستان تری ترپن است. این ماده از قارچ جدا می شود و به طور کلی اثر سمی دارد. این اثر سمی بر روی سرطان پروستات تاثیر می گذارد. سلول های سرطانی پروستات هم وابسته به آندروژن هستند و در سر مدل های غیر وابسته به آندروژن تکثیر می شوند.

رده های سلول های سرطانی پروستات در این روش بر اساس دوزهای قابل مهار قارچ گانودرما یعنی دی ام فعالیت می کنند. سلول های دیگری با عنوان ال ان کاپ وجود دارد که در نوع وابسته به آندروژن هستند. حضور گیرنده های آندروژنی در این مورد می تواند شاخص های اولیه سرطان پروستات را تحت تاثیر قرار دهد.

سلول های پی سی 3 در مدل های غیر وابسته به آندروژن هستند به طوری که برای درمان های گام آخر سرطان پروستات مورد استفاده قرار می گیرد. پژوهش ها نشان داده است که قارچ گانودرما می تواند در کاهش رشد تومورهای اولیه اثربخشی خوبی داشته باشد. این ترکیب سبب می شود که فعالیت های آنزیم مهار شود. از سوی دیگر این فعالیت وابسته به تستوسترون ارزیابی می شود.

شباهت زیادی در ساختار استروئیدی اسید گانودرما از نوع دی ام و دی اچ تی صورت می گیرد. اگر به ساختار استروئیدی چهار حلقه ای اسید گانودریک قارچ گانودرما دقت شود مشخص است که جنبه های مهار کنندگی قوی دارد و البته که شرایط عدم اتصال به دی اچ تی را دنبال کرده است به طوری که دیگر مسیر انتقال پیام به دی اچ تی متوقف شده است.

قارچ گانودرما و پروستات

تاثیر قارچ گانودرما بر روی گیرنده های آندروژنی

برای بررسی دقیق تاثیر قارچ گانودرما بر روی پروستات باز هم نیاز است که اسید گانودریک موجود در این محصول ارزیابی شود و البته که اثرگذاری آن به صورتی است که می تواند فرایند استئوکلاستوژنز را کنترل نماید.

این ماده یک عامل مهم در متاستاز محسوب می شود و البته که موقعیت اجرایی آن قابل قبول است. در مطالعات دیگر در مورد اثرات مهاری قارچ گانودرما صحبت شد که مشخص است بر روی تخمدان ها نیز اثر می گذارد و البته که برای درمان پوکی استخوان استفاده می شود. با این تفاسیر قارچ گانودرما می تواند یک روش جایگزین خوب برای درمان پروستات باشد و البته که سبب کنترل فرایند استئوکلاستوژنز می شود.

پی اس ای یکی از نشانگر های مهم برای سرطان پروستات محسوب می شود اما اثر بخشی قارچ گانودرما بر روی این نشانگر هنوز دیده نشده است به طوری که در مراحل پایانی تاثیر کمتری نسبت به مراحل اول دارد. این موضوع به دلیل ناهمگونی در بخش تومورهای پروستات است و سبب می شود که در پی اس ای اختلاف ایجاد شود.

نتیجه گیری

رویکرد سرطان پروستات به صورتی است که طبق فرایندهای طبیعی تشکیل شده و به بخش استخوانی بدن جذب می شود و در نهایت حمله به سلول های استخوانی صورت می گیرد زمانی که دفعات حمله بیشتر باشد سبب تجمع شده و این موضوع سبب می شود که آندروژن ها هدف قرار بگیرند. قارچ گانودرما با هدف قرار دادن آندروژن ها می تواند پروسه درمان پروستات را کمی دقیق تر دنبال نماید. ایمنی درمانی و شیمی درمانی و همینطور مواردی مانند داروهای گیاهی می تواند اثرات قارچ گانودرما بر روی پروستات را پیشرفته تر از گذشته دنبال نماید و کارآزمایی های بالینی نیز از این محصول بیشتر از قبل یاد شده است.

سلول های مجاور در پروستات نقش زیادی در تکثیر دارند و قارچ گانودرما با احاطه کردن این سلول ها توانسته موقعیت زیرمجموعه ای اسید گانودریک را پیشرفته تر دنبال نماید. قارچ گانودرما دارای ویژگی های ضد متاستاتیک است. مطالعات وسیعی در زمینه اسید گانودریک قارچ گانودرما صورت گرفته است و مشخص شده که این گیاه می تواند بر روی سرطان ریه و سینه نیز اثرگذار باشد. اثرات مهاری این قارچ سبب شده تا مطالعات در زمینه اثرگذاری آن بر روی بیماری پروستات بیش از پیش دنبال شود. جهت اطلاع از قیمت قارچ گانودرما به صفحه خرید قارچ گانودرما در همین وبسایت مراجعه نمایید.

منبع:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4002166/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست