تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری های کلیوی

طب سنتی چینی شهرت زیادی در سراسر جهان دارد. انواع قارچ ها و گیاهان دارویی در طب سنتی آسیای شرقی برای پیشگیری و درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرند. قارچ گانودرما، یک قارچ قهوه ای رنگ با ظاهر زیبا و شبیه چوب است که در طب سنتی چینی نقش محوری دارد و در ترکیب اغلب داروها از آن استفاده می شود. جایگاه و اهمیت قارچ گانودرما در طب سنتی آسیای شرقی به قدری است که این قارچ را پادشاه گیاهان می نامند.

این قارچ چیده می شود و پس از گذر مدت زمان کوتاهی سفت می شود. معمولا قارچ خشک شده پودر شده و پودر آن به مقاصد مختلف درمانی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه رایج است که این پودر با افزودنی های مختلف در بازار عرضه شود. یکی از محصولات پرطرفدار قهوه گانودرما است. از محصولات مبتنی بر این قارچ برای تقویت سیستم ایمنی بدن، مقابله با انواع عفونت ها، تقویت عضلات، تقویت سیستم گوارش و سم زدایی از بدن، کاهش استرس و خستگی، افزایش میل جنسی، پیشگیری از ابتلا به سرطان و … استفاده می شود. در این مقاله تاثیر و اهمیت قارچ گانودرما در درمان و پیشگیری از بیماری های کلیوی مورد بررسی قرار می گیرد.

قارچ گانودرما

بیماری های کلیوی و قارچ گانودرما

یکی از مهم ترین مصارف قارچ گانودرما در طب سنتی چینی برای درمان انواع بیماری های کلیوی است. جالب است بدانید مطالعات علمی نیز تاثیر این قارچ را در درمان انواع بیماری های کلیوی اثبات نموده است. بیماری های کلیوی انواع مختلف دارند و در صورت ابتلا کلیه ها به این بیماری ها، بدن دچار مشکلات جدی می شود چرا که کلیه ها مسئولیت های بزرگی در بدن دارند. کلیه مسئول تصفیه خون در بدن است و اختلال در عملکرد آن منجر به ورود انواع سموم به بدن می شود.

همچنین کلیه ها مسئولیت تولید انواع هورمون ها و مواد شیمیایی را در بدن بر عهده دارند، هر گونه اختلالی در کلیه ها می تواند تعادل هورمونی بدن را دچار اختلال نماید. مشکل در کلیه ها اغلب به صورت درد، سوزش ادرار، خون در ادرار، افزایش فشار خون، ورم دست و پا، ورم صورت و زیر چشمان و … بروز می کند. هر چند مطالعات انسانی در خصوص تاثیر قارچ گانودرما در درمان و تقویت کلیه ها بسیار محدود انجام شده است، اما مطالعات آزمایشگاهی و مدل سازی های حیوانی متعددی تاثیر این قارچ را در درمان بیماری های کلیوی به اثبات رسانده اند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این قارچ می تواند در درمان انواع بیماری های کلیوی موثر باشد که در ادامه به این شواهد می پردازیم.

سم زدایی بدن و بهبود عملکرد کلیه ها با قارچ گانودرما

یکی از دلایل ابتلا کلیه ها به انواع بیماری ها وجود سموم زیاد در بدن است که به کلیه ها آسیب می زنند. همچنین کلیه به عنوان یک عضو بسیار مهم در بدن که مسئولیت تصفیه خون را بر عهده دارد، با حجم بالای سموم و مواد زائد در بدن فرسوده می شود. یکی از مهم ترین تاثیرات قارچ گانودرما که هم در طب سنتی چینی مد نظر بوده و هم به صورت علمی کاملا اثبات شده است، تاثیر آن در سم زدایی بدن است. گانودرما به کبد و کلیه ها کمک می کند تا بدن را از سموم پاک نمایند و از این طریق باعث تقویت کلیه ها و کبد می شود. این قارچ با سم زدایی از اثرات سوء سموم بر بدن که می تواند به کلیه ها آسیب بزند، می کاهد.

وجود آنتی اکسیدانت های مختلف و تقویت کلیه ها با قارچ گانودرما

مطالعات علمی اثبات نموده است آنتی اکسیدانت ها می توانند موجب بهبود عملکرد کلیه ها شده و به صورت قابل ملاحظه ای از ابتلا کلیه ها به انواع بیماری ها بکاهند. توصیه می شود افراد تا جایی که می توانند مصرف آنتی اکسیدانت ها را افزایش دهند. آنتی اکسیدانت ها خاصیت ضد توموری نیز دارند. قارچ گانودرما یکی از مواد غنی از انواع آنتی اکسیدانت هاست و از این منظر می تواند کمک بزرگی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های های کلیوی داشته باشد.

قارچ گانودرما و بیماری های کلیوی

خاصیت ضد عفونت و تقویت سیستم­­ ایمنی بدن با قارچ گانودرما

قارچ گانودرما از جمله قارچ هایی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد، و از این منظر می تواند در درمان و پیشگیری از انواع بیماری ها موثر باشد. حتی بسیاری از مطالعات بخشی از خاصیت ضد توموری این قارچ را نیز به قابلیت آن در افزایش سیستم ایمنی بدن نسبت می دهند. همچنین اثرات این قارچ در درمان انواع عفونت ها و بیماری های عفونی در پژوهش های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و به اثبات رسیده اند.

عفونت کلیه یکی از شایع ترین بیماری های کلیوی است که در صورت عدم درمان می تواند آسیب های جدی به کلیه وارد نماید. قارچ گانودرما با خاصیت ضد عفونت و اثراتی که در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد، می تواند در درمان عفونت های کلیه موثر باشد.

قارچ گانودرما و تنظیم قند و چربی خون

یکی از دلایل ابتلا به انواع بیماری های کلیوی قند خون بالاست که می تواند در بلند مدت آسیب های جدی به کلیه ها وارد نماید. قارچ گانودرما به وفور برای تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت استفاده می شود. این قارچ و محصولات مبتنی بر آن از جمله قهوه گانودرما می توانند با افزایش متابولیسم بدن، تنظیم غدد داخلی و … قند خون را تنظیم نمایند. بنابراین مصرف گانودرما از این منظر می تواند تاثیر مثبتی در درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری های کلیوی داشته باشد.

همچنین این قارچ قادر است چربی خون را کاهش دهد. بسیاری از افراد در سراسر جهان این قارچ و محصولات مبتنی بر آن را با هدف کاهش چربی خون و البته کاهش وزن مصرف می نمایند. اضافه وزن و چربی خون بالا می تواند در دراز مدت به کلیه ها آسیب زده و عملکرد آنها را دچار اختلال نماید. قارچ گانودرما از این منظر نیز می تواند در پیشگیری و درمان بیماری های کلیوی موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست