قهوه گانودرما چیست

قهوه گانودرما یکی از محصولاتی قارچ گانودرما ( ریشی ) است که به صورت پودر قهوه فوری، در بازار عرضه می شود. این قهوه، حاوی گیاه قهوه و ترکیبات مربوط به قهوه فوری و پودر قارچ گانودرمای خشک شده است.

قهوه گانودرما، با ترکیبی از خواص قهوه و خواص قارچ گانودرما لوسیدوم، به عنوان یک ماده خوراکی انرژی زا با اثرات درمانی و سلامتی زا، شناخته می شود. لازم به ذکر است که مصرف قهوه گانودرما به همان نسبت که می تواند مفید باشد، عوارض جانبی نیز دارد و ممکن است تاثیرات منفی بر سلامتی بگذارد.

قارچ گانودرما در محصولات خوراکی

شاید بپرسید چرا بر محصولات خوراکی تاکید می کنیم، در واقع هر آنچه خوردنی است، قابلیت استعمال خارجی و موضعی نیز دارد و با درصدهای متفاوت، قابلیت جذب پوستی و تاثیرات گوناگون بر بافت های سطحی بدن دارد و یا حتی به واسطه ورود به خون از طریق اندوتلیال مویرگی زیر پوست، اثراتی نیز بر بافت ها و ارگان های داخلی می گذارد. زین روی قارچ گانودرما لوسیدوم نیز با تاریخچه بسیار کهن و درخشان خود هم به عنوان یک خوراکی با ارزش غذایی بالا و خواص سلامتی بخش، و هم به عنوان یک درمان طبیعی و داروی گیاهی معجزه آسا با تاثیرات گسترده بر بهبود وضعیت جسمی و افزایش طول عمر، نه تنها به صورت مصرف خوراکی، بلکه به صورت پماد و استفاده خارجی و موضعی نیز، از دیرباز، به کار می رفته است.

با پیشرفت علم، و ورود طب سنتی و گیاهان دارویی به آزمایشات زیست شناسی و بالینی و بیوشیمیایی، و نیز کشف عناصر و ترکیبات گیاهان در آزمایش های مولکولی بیوسیستماتیک؛ امکان مطالعه بر روی مکانیسم های اثر گذاری فیزیولوژیک و مولکولی ترکیبات موجود در گیاهان مختلف، فراهم شد و نتایج این تحقیقات هم به صورت علمی و هم برای مصارف تجاری نشر یافت.

بر اساس نتایج منتشر شده از مستندات معتبر علمی، قارچ گانودرما لوسیدوم نیز به عنوان یکی از موثرترین درمان های طبیعی، هم برای تولید محصولات دارو گیاهی و هم برای تولیدات محصولات تجاری در قالب خوراکی یا غیرخوراکی، توسط شرکت های مختلف در سطح جهان، تولید و در بازار ارائه شد.

قهوه گانودرما

قارچ گانودرما لوسیدوم

وقنتی صحبت از محصولات گانودرما باشد، در حقیقت منظور محصولاتی است که حاوی ترکیبات قارچ گانودرما لوسیدوم GL می باشند. گونه لوسیدوم، گونه بومی شرق آسیا از خانواده قارچ های گانودرما است که ظاهری براق با طیف رنگی گرم ( قرمز و نارنجی ) دارد و اندازه آن بزرگ بوده و به صورت صفحات گسترده بر روی تنه چوبی درختان، رشد می کند. بدنه قارچ گانودرما سخت و سفت است، مزه آن تلخ و نامطلوب بوده و برای استفاده از آن، ابتدا باید به شکل پودر درآمده و سپس یا در ترکیبات خوراکی، و یا در تهیه پماد به کار رود. همین شیوه سنتی مصرف قارچ گانودرما لوسیدوم که از هزاران سال پیش در چین رایج بوده است، امروزه نیز در تولید صنعتی و عمده محصولات حاوی گانودرما، به کار گرفته می شود.

قهوه گانودرما لوسیدوم ( کافه ریشی )

یکی از مهم ترین و محبوب ترین محصولات گانودرما لوسیدوم، قهوه گانودرما یا همان قهوه ریشی ( Reishi Coffee ) است. فروشگاه های محصولات گانودرما و برخی از دیگر مراکز فروشی که قهوه گانودرما را نیز در میان اقلام خود دارند، قطب تهیه این محصول، هستند. لازم به تاکید است که برای انتخاب و تهیه قهوه گانودرما، بررسی اعتبار و استاندارد محصول، مواد و ترکیبات داخلی آن، اعتبار برند تولید کننده و مجوز سازمان استاندارد و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، و نیز اعتبار فروشگاهی که این محصول را عرضه می کند، بسیار اهمیت دارد زیرا باید از صحت و سلامت ترکیبات دیگر موجود در قهوه گانودرما و نیز از خلوص و اصالت قارچ گانودرما لوسیدوم موجود در آن، مطمئن شد.

آیا مصرف قهوه گانودرما مفید است؟

برای بررسی خواص قهوه گانودرما، شاید تبلیغات گسترده ای در فضای مجازی و غیر مجازی، در پیش روی مخاطبان قرار بگیرد اما تبلیغات تجاری که به درشت نمایی تاثیرات مثبت قهوه قارچ گانودرما می پردازند صرفه اقتصادی داشته و صد در صد قابل اطمینان و اتکا نیستند. اما بررسی و مرور کلی نتایج مطالعات علمی معتبر، می تواند تا حد زیادی ما را در دریافت مطالب و حقایق شفاف تر و معتبرتر، یاری رساند و از طرفی از آنجا که مصرف مفیدترین مواد نیز، باید بر اساس شرایط و وضعیت جسمانی فرد و مقدار مشخص، باشد تا مبادا به جای سلامتی، موجب ضرر و بیماری شود، در مورد مصرف کلیه محصولات قارچ گانودرما از جمله قهوه گانودرما نیز، بهتر است با مشاورین سلامتی متخصص مشورت نمود و در صورتی که برای مواردی تحت نظر پزشک و در حال معالجه هستید، باید حتما در این خصوص با پزشک متخصص و معالج خود نیز، مشورت نمایید تا در صورت تداخل احتمالی شرایط خاص جسمی و یا داروهای مصرفی دیگر، دچار مشکل نشوید.

قهوه گانودرما

قهوه گانودرما چیست؟

اگر شما هم اهل نوشیدن قهوه و نوشیدنی های مانند آن هستید، چای و قهوه گانودرما، می تواند نوشیدنی دلپذیری برای شما باشد.

مثلا می توانید روز خود را با نوشیدن یک فنجان قهوه گانودرما آغاز کنید تا علاوه بر تاثیرات دانه قهوه بر هوشیاری، از خاصیت انرژی زایی بی نظیر گانودرمای موجود در آن نیز بهره مند شوید و با نشاط و قدرت، به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازید.

قهوه گانودرما محصولی است که به صورت پودر خشک قهوه آماده و فوری، عرضه می شود و به راحتی با حل کردن این پودر در آب گرم، می توانید قهوه آماده خود را میل نمایید.

پس سهولت و سرعت استفاده از قهوه گانودرما می تواند به عنوان یکی از دلایل محبوبیت آن در میان سایر محصولات گانودرما محسوب شود.

قهوه گانودرما در انواع مختلف، تولید می شود، زیرا ممکن است علاوه بر ترکیبات قهوه و پودر گانودرما لوسیدوم، ترکیبات گیاهی و مفید دیگری نیز به آن افزوده شود. در کل، قهوه گانودرما تماما یک نوشیدنی گیاهی با خواص درمانی محسوب می گردد. سعی کنید در هنگام تهیه قهوه گانودرما، محصولی را که فاقد مواد افزودنی و مواد نگهدارنده و ترکیبات شیمیایی و مصنوعی است، انتخاب کنید، زیرا شما قرار است با نوشیدن این قهوه گیاهی، از اثرات طبیعی سلامتی بخش آن بهره مند شوید و اندکی بدن خود را از فشار ترکیبات شیمیایی و مصنوعی، رها کنید.

انواع قهوه گانودرما

قهوه گانودرما در انواع مختلفی مانند لاته، موکا، سوپریوم، و حتی شکلات داغ، تولید شده و به فروش می رسد. تمام انواع قهوه گانودرما، به شکل پودر قهوه فوری هستند. برای تهیه این نوشیدنی، ابتدا قارچ گانودرما را خشک کرده و پودر می نمایند و سپس از پودر گانودرما لوسیدوم به اندازه مشخص همراه با پودر مرکب از دانه قهوه و سایر ترکیبات آن، مخلوط شده و به صورت کافه فوری، فرآوری و تولید می گردد.

  منابع:

What Is Ganoderma Coffee Made From and How Is It Beneficial from asksarahd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست