تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری کرونا

شاید شما هم در خصوص تاثیر قارچ گانودرما بر پیشگیری و درمان بیماری کرونا شنیده اید. اگر علاقمند هستید اطلاعات بیشتر و دقیق تری در این خصوص کسب نمایید، مطالعه این مقاله می تواند برای شما مفید باشد. بیماری کرونا یا به بیان علمی تر covid-19 یک دغدغه بزرگ برای جامعه بشری در سراسر جهان است. این بیماری که می تواند مشابه یک سرماخوردگی خفیف یا مشابه ذات الریه شدید و کشنده باشد، بسیار سریع منتقل شده و در دسته بیماری های تنفسی قرار می گیرد.

علائم این بیماری و شکل بروز آن بسیار متنوع است. برخی بیماران علائمی مشابه سرماخوردگی همچون تب، لرز، سردرد، گلودرد، از دست دادن حس چشایی و بویایی و برخی دیگر علائمی تنگی نفس، سرگیجه، تاری دید و برخی دیگر علائم گوارشی همچون دل درد و اسهال از خود بروز می دهند. البته علائمی همچون بثورات پوستی، خارش و … نیز گزارش شده است. یکی از دلایل اصلی همه گیری این بیماری و افزایش روز افزون نگرانی ها در خصوص آن، این است که تاکنون درمان مشخصی برای آن پیدا نشده است و راه حل و واکسن مشخصی نیز برای پیشگیری از آن وجود ندارد.

در حال حاضر مراقبت از بیمار، افزایش مصرف مایعات، تامین اکسیژن در صورت نیاز و استفاده از برخی داروهای ضد التهابی تنها درمانی است که برای بیماران مبتلا تجویز می شود. شواهدی وجود دارد که قارچ گانودرما می تواند در پیشگیری و درمان این بیماری کرونا و ناشی از ویروس covid-19 مفید باشد، که در ادامه تشریح می شود.

قارچ گانودرما

معرفی قارچ گانودرما و خواص آن

قارچ گانودرما یک قارچ بومی کشور ژاپن است که خواص دارویی منحصر به فردی دارد. در طب سنتی چینی و آسیای شرقی این قارچ، به پادشاه گیاهان دارویی شهرت دارد و برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها از این قارچ استفاده می شود. پژوهش ها روز به روز خواص جدید و منحصر به فردی از این قارچ را معرفی می نمایند. قارچ گانودرما برای بهبود گردش خون، تقویت عضلات، استخوان سازی، ایجاد تعادل هورمونی، سم زدایی و پاکسازی بدن، تنظیم قند و چربی خون، کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان انواع عفونت ها و بیماری های عفونی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین مطالعات نشان می دهد این قارچ خاصیت ضدتوموری داشته و می تواند در پیگیری از انواع سرطان ها موثر باشد. طب سنتی آسیای شرقی و طب چینی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس covid-19 و کمک به درمان مبتلایان به این ویروس، مصرف قارچ گانودرما را توصیه می کند. از آنجایی که این ویروس کمتر از یکسال است که شیوع یافته است و مطالعات آزمایشگاهی، حیوانی و به ویژه مطالعات انسانی در خصوص تاثیر انواع داروها و گیاهان دارویی مختلف بر پیشگیری از ابتلا یا درمان این بیماری، بسیار محدود است، صرفا بر اساس شواهد می توان انواع داروها را برای پیگیری و درمان آن پیشنهاد نمود تا مطالعات بیشتری در این زمینه انجام پذیرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن با قارچ گانودرما برای مقابله با کرونا

هر چند مطالعات مستقیمی در خصوص اثر قارچ گانودرما در پیگیری و درمان بیماری کرونا گزارش نشده است اما آنچه که مسلم است این است که شما برای پیشگیری از ابتلا به ویروس covid-19 به یک سیستم ایمنی بدنی قوی نیاز دارید. به بیماران مبتلا نیز توصیه می شود که با مصرف انواع ویتامین ها همچون ویتامین D یا مصرف زینک به تقویت سیستم ایمنی بدن خود بپردازند. اغلب افراد که به شکل شدیدی از این بیماری مبتلا می شوند، افرادی هستند که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است. از طرفی سال های سال است که مطالعات علمی اثبات نموده اند، قارچ گانودرما می تواند سیستم ایمنی بدن را به شکل موثری تقویت نماید، بنابراین شما می توانید از این قارچ برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود استفاده کنید و از این طریق به پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بپردازید. در صورت ابتلا نیز با تقویت سیستم ایمنی بدن خود می توانید مقابله بهتری با ویروس داشته باشید.

خواص ضد التهابی قارچ گانودرما و بیماری کرونا

یکی از داروهایی که برای درمان بیماران مبتلا به کرونا تجویز می شود، داروهای ضد التهابی هستند. بیشتر پزشکان تاثیر مثبت مصرف داروهای ضد التهابی را در بهبود بیماران و تسریع روند درمان گزارش نموده اند. قارچ گانودرما از جمله قارچ های دارویی است که اثرات ضد التهابی آن به اثبات رسیده است. بنابراین مبتلایان به بیماری کرونا می توانند با مصرف قارچ گانودرما ، روند درمان بیماری خود را بهبود بخشیده و تسریع نمایید.

قارچ گانودرما

قارچ گانودرما و خواص ضد ویروسی

قارچ گانودرما یک ضد ویروس منحصر به فرد است. مطالعات و آزمایش ها نشان می دهد این قارچ می تواند بر بسیاری از ویروس ها اثر نموده و باعث نابودی آنها شود. تاثیر این قارچ بر بیش از 70 نوع ویروس و عامل بیماری زا با آزمایش ها و مطالعات علمی به اثبات رسیده است و بسیار محتمل است که این قارچ بر ویروس کرونا نیز موثر باشد.

نحوه مصرف قارچ گانودرما برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا

قارچ گانودرما پس از چیده شدن، خشک شده و پودر می شود. قارچ گانودرما خشک و پودر شده به اشکال مختلفی مصرف شده و در رژیم غذایی قرار می گیرد. بسیاری ترجیح می دهند پودر قارچ را به مشابه انواع ادویه جات به غذاهای خود اضافه نمایید. شما می توانید پودر یا تکه های قارچ را به انواع نوشیدنی ها و دمنوش ها اضافه نمایید. مصرف قارچ گانودرما با عسل یا سایر افزودنی های مشابه نیز رایج است.

یکی از محصولات پرطرفدار حاوی قارچ گانودرما، انواع قهوه های گانودرما هستند. این قهوه ها حاوی قهوه، پودر قارچ گانودرما و سایر افزودنی ها و طعم دهنده ها هستند. شما میتوانید برای پیشگیری یا درمان کرونا، هر یک از محصولات حاوی قارچ را به شکل دلخواه و منطبق بر ذائقه خود مصرف نمایید.

مکمل های مبتنی بر قارچ گانودرما نیز عرضه شده اند که می توانید با مشورت پزشک، از آن ها استفاده نمایید.

موارد منع مصرف قارچ گانودرما

حساسیت به قارچ گانودرما بسیار نادر است اما در صورت بروز هرگونه علائم خارش، بثورات پوستی یا علائم گوارشی مصرف قارچ را قطع نموده و در صورت تداوم علائم به پزشک مراجعه نمایید. همچنین در صورتی که برای کاهش قند یا چربی خون، دارو مصرف می کنید، توصیه می شود این قارچ را با احتیاط مصرف نمایید چرا که اثرات کاهنده چربی و قند خون دارد. افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای که دارو مصرف می نمایند، بهتر است قبل از مصرف این قارچ با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

همچنین مصرف این قارچ در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست