تاثیر قارچ گانودرما بر زیبایی ظاهری

به جرات می‌توان گفت که زیبایی ظاهری برای همه افراد مهم است چه زن، چه مرد، چه جوان و چه مسن و هرکس که این قضیه را انکار کند بی شک در پس ذهنش به آن اهمیت می‌دهد چرا که ذات آدمی زیباپسند است و میل به زیبایی و زیبا دیده شدن دارد؛ البته منظور از زیبایی ظاهر صرفا مشخصه‌هایی مانند چشم رنگی یا سیاه، موی صاف و فر یا پوست روشن و سبزه نیست چرا که همه این مشخصه‌ها به وراثت و ژنتیک فرد مربوط شده و خود شخص در آن دخالتی ندارد ولی عواملی مانند پوست و موی سالم و شاداب و همچنین تلاش برای رفع علائم و اثرات آسیب بر آنها به خود شخص بستگی دارد که تاثیر به سزایی در زیبا دیده شدن دارد.

شناخت آسیب‌های پوست و مو

گاهی تحت تاثیر عواملی، اثرات مخرب بر پوست، مو و ظاهر شخص اجتناب ناپذیر است و هرچند که از پوست خود مراقبت می‌کنید ممکن است در دوره‌های مختلف زندگی و سن و سال که قرار می‌گیرید پوست و موی شما دستخوش تغییرات نه چندان خوشایندی شود؛ مانند جوش و آکنه در دوران بلوغ، ایجاد لک‌های پوستی در بارداری، ریزش مو بعد از زایمان، بروز چروک های پوستی در میانسالی و پس از آن و یا ایجاد حساسیت‌ها و زخم های ناشی از آن.

ولی پیش‌ آمدن همه این موارد به معنی دائمی آن نیست و میتوان با استفاده از بهبود تغذیه، تغییر کیفیت سبک زندگی و استفاده از برخی از گیاهان دارویی از بروز آنها پیشگیری کرد و یا در صورت بروز روند بهبود آنها را سرعت بخشید. علاوه بر تغذیه مناسب و تغییر کیفیت سبک زندگی که هر کدام موضوعاتی قابل بحث هستند، یکی از خاص ترین داروهای گیاهی که نقش پیشگیری و درمان بر مسائل پوست و مو دارد و استفاده از آن سلامت و زیبایی ظاهر را تضمین میکند، قارچ گانودرما می‌باشد.

قارچ گانودرما و زیبایی ظاهری

قارچ گانودرما

همانطور که از نام آن پیداست از خانواده قارچ‌هاست و از نوع قارچ‌های چتری می‌باشد. قارچ‌ها جز گیاهان نیستند و در تقسیم بندی جانداران در دسته مجزای قارچ‌ها قرار می‌گیرند ولی با این آنها را در دسته گیاهان دارویی نیز جای می‌دهند و قارچ گانودرما نیز جز همین دسته و در بالاترین رتبه قرار دارد چرا که به علت خواص زیاد و فوق‌العاده آن به قارچ گانودرما لقب پادشاه گیاهان دارویی را نسبت داده‌اند. از نظر ارزش غذایی گانودرما هر آنچه را که انسان برای بیمه کردن سلامت خود نیاز دارد را داراست و از آنها غنی می‌باشد؛ قارچ‌های گانودرما حاوی انواع پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، آلکالوئیدها، پلی ساکاریدها، آنتی اکسیدان ها، انواع مواد معدنی و صدها نوع ترکیبات مغذی دیگر هستند. اینکه بخواهیم از تمام اثرات دارویی و درمانی گانودرما صحبت کنیم بسیار زمان بر بوده و ما را از بحث اصلی دور می‌کند ولی توضیح کامل‌تری از تاثیر آن بر سلامت پوست و مو و زیبایی ظاهری خواهیم گفت.

تاثیر قارچ گانودرما بر زیبایی ظاهری

از اولین شرط‌های زیبایی ظاهری داشتن پوست سالم و شاداب است و لازمه آن مصرف موادی حاوی آنتی‌اکسیدان ها و ویتامین‌هایی مانند C و E می‌باشد که گانودرما به راحتی آن را تامین می‌کند. ویتامین موثر دیگر در سلامت پوست و مو ویتامین B است که در این مورد نیز گانودرما منبع غنیی از همه ویتامین‌های گروه ب می‌باشد. هر شخص ممکن است تحت عواملی مانند بلوغ، استرس و یا عوارض برخی داروها یا خوراکی‌ها دچار آکنه‌های پوستی شود که مصرف گانودرما، چه به صورت خوراکی یا استفاده موضعی از آن، با خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضدعفونی کننده خود همراه با دارا بودن ویتامین‌های موثر به خوبی موجب برطرف شدن آکنه‌ها می‌شود.

اگزما، پسوریازیس، تبخال و انواع آلرژی‌های شدید و خفیف از دیگر عوارض و ضایعات پوستی هستند که گانودرما با کمک آنتی اکسیدان‌ها موجود و خاصیت‌های ضد آلرژی، ضد ویروسی و ضد التهابی خودش این بیماری‌ها و عوارض آن را کاهش داده یا به طور کامل برطرف میکند تا بار دیگر زیبایی ظاهری فرد به او برگردد. ریزش مو از دیگر مسائل شایع در افراد است که هر شخص با مصرف گانودرما می‌تواند ویتامین‌ها (به خصوص ویتامین‌های گروه ب) و مواد معدنی بدن خود را فراهم کرده و مشکل ریزش موی خود را برطرف کند. به طور کلی گانودرما دارای خاصیت جوانسازی پوست، ضد ریزش مو، ضد چروک، ضد التهاب، ضدویروس، ضدباکتری و ضدعفونی کننده است که در کنار غنی بودن از تمام مواد مغذی و لازم برای پوست و مو به حفظ سلامت و زیبایی ظاهر افراد کمک ویژه‌ای میکند.

قارچ گانودرما

نحوه تهیه و مصرف قارچ گانودرما

امروزه شرکت‌های زیادی دست به تولید و فروش گانودرما و محصولات حاوی آن کرده‌اند ولی بهتر است برای اطمینان از خرید و کیفیت محصول از معتبرترین آنها گانودرما را تهیه کنید. محصولاتی که بیشتر در دسترس قرار دارند گانودرمای سالم و خشک شده، گانودرمای آسیاب شده و قهوه گانودرما می‌باشد. در هنگام سفارش و خرید میتوانید میزان و نحوه مصرف را پرس و جو کنید ولی به طور کلی بهتر است دمنوش گانودرما را آماده و مصرف کنید چرا که قارچ گانودرما مزه‌ی تلخی دارد و مناسب استفاده در آشپزی نیست. روش های تهیه دمنوش نیز متفاوت است و معمولاً برای مطبوع‌تر شدن آن را با مواد یا ادویه‌های معطر و خوشمزه دیگر ترکیب می‌کنند. دمنوش حتما باید به دمای ولرم برسد و پس از آن مصرف شود. برای زیباسازی پوست هم استفاده خوراکی از گانودرما تاثیرگذار است و هم استفاده موضعی؛ بدین صورت که یا از پمادهای حاوی گانودرما استفاده کنید یا به کمک پنبه از دم کرده آن به موضع مورد نظر بزنید.

کلام آخر

در هنگام خرید و سفارش، در صورت تمایل خودتان، مشاوران متخصص نحوه آماده سازی و میزان دوز مصرفی را برای شما توضیح خواهند داد ولی مهمترین نکته آن است که این قارچ در مبتلایان به خود ایمنی، کودکان با رده سنی زیر ۱۲ سال، بانوان باردار و شیرده منع مصرف دارد و قبل از هر گونه استفاده باید با پزشک خود مشورت کنند. نکته دیگر در مورد نحوه نگهداری از گانودرما است و باید دانست که این قارچ مانند قارچ‌های دیگر عمر نگهداری کوتاهی دارد پس حفظ آن به صورت خشک شده بهترین روش است چرا که در این حالت تمام خواص دارویی و منحصر به فرد خود را حفظ می‌کند ولی در حالت خشک شده نیز بهتر است آنرا در یخچال یا فریزر و در ظرف‌هایی که هوا به آن نفوذ نمی‌کند نگهداری کرد؛ با این روش گانودرما برای مدت ۶ ماه تازگی خود را حفظ کرده و برای استفاده در دسترس و آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست