تاثیر قارچ گانودرما بر تومورهای ریه

کسانی که درگیر تومورهای ریه هستند به طور کلی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کنند و پژوهش های زیادی در مورد اثربخشی قارچ گانودرما بر روی تومورهای ریه وجود دارد. سرطان ریه از بیماری هایی است که سبب مرگ و میر می شود و در صورتی که به موقع مورد بررسی قرار نگیرد بسیار دردسر ساز خواهد بود. دقت کنید که روش های درمان طبیعی می تواند جایگزین خوبی به نسبت روش های شیمیایی باشد. قارچ گانودرما گیاهی است که از قدیم الایام به عنوان یگ گیاه با خاصیت بسیار زیاد شناخته شده است و امروزه در زمینه تومورهای ریه نیز این قارچ ها اثربخشی گسترده ای دارند.

 اثرات قارچ گانودرما بر روی تومورهای ریه

قارچ گانودرما یکی از محصولات گیاهی است که خاصیت دارویی دارد. این قارچ شامل گونه های مختلفی است که نیاز به بررسی دقیق تر دارد. به طور کلی اگر بخواهیم در مورد گونه های مختلف قارچ گانودرما صحبت کنیم، خصوصیات مورفولوژیکی و آناتومیکی این قارچ دو مورد جداگانه هستند و این موارد سبب می شود که سبب تغییراتی در شکل و اندازه و رنگ و پایه آنها شود.

سرطان ریه به بیماری گفته می شود به صورت چند علتی است. به این معنی که شامل یک سری شبکه های پیچیده از ژن بوده که سبب می شود مرگ و میر افزایش پیدا نماید. سرطان ریه دومین سرطان شایع محسوب می شود که شامل موارد ژنتیکی است به طوری که اگر به درستی پیگیری نشود منجر به مرگ می شود. داروهای شیمیایی که برای تومورهای ریه در نظر گرفته می شود نقش مهارکننده ای دارند به طوری که فاکتورهای رشد اپیدرمال را در بر می گیرند و باری تیروزین کینازها نیز اثرات مهارکننده دارند. قارچ گانودرما سبب ایجاد مقاومت شیمیایی شدید در بدن شده است و از سوی دیگر عوارض جانبی آن کمتر است و یک درمان جدید و قابل قبول در دنیای بیماری ها می شود. به طور کلی این تومورها اگر در بدن تکثیر شوند دیگر نمی توان جلوی آن را گرفت. یک موضوع مهم دیگر اینکه قارچ گانودرما می تواند در دوره های ظاهر شدن تومورهای ریه بهترین اثر بخشی را داشته باشد.

قارچ گانودرما

 عصاره قلیایی پلی ساکارید قارچ گانودرما

یکی از اثرات معجزه بخش که برای قارچ گانودرما در نظر گرفته می شود شامل ترپنها، پروتئین ها و همینطور اسید آمینه ها است. این ماده طبیعی شامل یک سری ترکیبات فعال زیستی اعم از استروئیدها و مانیتول ها است که همه این موارد بر روی بدن انسان اثربخشی خاص خود را دارد. دقت کنید که قارچ گانودرما به طور کلی برای درمان تومورهای ریه بهترین گزینه محسوب می شود و می تواند شاخص گذاری شود.

در مورد قارچ گانودرما یکی از مهمترین موارد اثرات قلیایی پلی ساکارید هستند به طوری که سبب می شود سیستم ایمنی بدن رشد بهتری داشته باشد و همینطور بخش هایی اعم از ماکروفاژها نیز تقویت می شوند و این موضوع سبب می شود که ماکروفاژها افزایش یابند. این افزایش سبب ایجاد توانایی در سلول ها می شود و به طور کلی دانه های لاتکس نیز در چنین شرایطی وجود دارد. دقت کنید که تروپین هایی که در قارچ وجود دارد سبب فعالیت بیولوژیکی منحصر به فرد می شود و شامل مهمترین ترکیبات گیاه خواهد بود. این محصول در درمان تومورهای ریه اثر گذار است.

اثرات تری ترپن های قارچ گانودرما بر درمان تومورهای ریه

تری ترپن ها شامل اثرات موثر قارچ هستند به طوری که روند سلولی مخصوصی را طی می کنند. این ترکیب قارچ ها در مرحله جی وان متوقف می شود و در نهایت تری ترپن ها سلول های ماکروفاژ را فعال می کنند و از سوی دیگر سلول های ان کا نیز توسط آنها مورد پوشش قرار می گیرد. این ترکیبات قارچ به طور کلی سبب افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. اسید گاو در یک یکی از مهمترین ترپن هایی است که برای درمان سرطان کشف می شود و شامل جلوگیری از تکثیر سلولی و متاستاز و چسبندگی در سرطان پستان می شود.

اثرات آپوپتوزیس قارچ گانودرما بر درمان تومورهای ریه

آپوپتوزیس ها شامل یک سری تغییرات مورفولوژیکی و بیوشیمیایی هستند به طوری که در نهایت بر روی مولکول های آداپتور بدن تاثیر می گذارند. این اثر گذاری هم می تواند به صورت داخلی باشد و هم خارجی. ترکیبات موجود در قارچ گانودرما جی ای تی به صورتی است که آپوپتوزیس ها را مهار می کند و سبب مهار سیکل سلولی نیز می شود. البته منظور سیکل سلولی فاز جی وان است. این گیاه سبب می شود سلول هایی که مربوط به تومورهای ریه هستند رشد کمتری داشته باشند و در نهایت تولید سلول هایی که می تواند با این تومور مبارزه کند بیشتر شود.

قارچ گانودرما و تومورهای ریه

 قارچ گانودرما و افزایش سیستم ایمنی بدن

عملکرد سیستم ایمنی بدن به صورتی است که سبب افزایش تومور می شود و به طور کلی ایمونوتراپی نیز وجود دارد که برای ارکوتراپی یک استراتژی بسیار مهم محسوب می شود. پلی ساکاریدهایی که در قارچ گانودرما وجود دارد شامل دو دسته مهم است. دسته اول به صورت هترو گلیکان و دسته دوم به شکل یک گلوکان محسوب می شود و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. از سوی دیگر قارچ گانودرما سبب می شود لنفوسیتهای بی و تی افزایش یابند.

بین پلی ساکاریدها یک سری تفاوت های ساختاری وجود دارد که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و در نهایت منجر به تولید آنتی بادی می شود. یک سری ترکیبات پروتئینی دیگری نیز در قارچ گانودرما وجود دارد که از تکثیر سلول های مربوط به رده های سرطان ریه جلوگیری می کند. پلی ساکاریدهایی که در قارچ گانودرما (ترکیبات پلی ساکارید قارچ گانودرما) وجود دارد سبب می شود که از تکثیر سلولی جلوگیری شود و همینطور با مهارکننده های ایمنی نیز مقابله می کند.

نتیجه گیری

قارچ گانودرما اگر به صورت ترکیبی استفاده شود می تواند سبب توقف چرخه های سلولی شود و در چنین شرایطی این امکان فراهم می شود که مواد مضر برای بدن تا حد زیادی عقب نشینی کرده و یا بی اثر باقی بمانند. این رویکرد به صورتی است که در نهایت اثرات ضد تکثیر قارچ گانودرما نیز سبب می شود که یک ماده شیمی درمانی محسوب شود که شاخص گذاری های مخصوص به خود را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست