افزایش سوخت و ساز بدن با قارچ گانودرما

در جوامع غربی رویکرد شناخت مواد غذایی با تجزیه مواد غذایی به مواد تشکیل دهنده اصلی، از طریق آزمایشگاه است. این رویکرد سبب می شود که تمام مواد مغذی مشابه با هم در نظر گرفته شوند، کیسه هایی پر از مواد مغذی که برخی از آنها مواد مغذی متنوع تری دارند و برخی دیگر کم تنوع تر هستند. با رویکرد غربی هر غذایی مقدار مشخصی از ریز مغذی ها (ویتامین ها و مواد معدنی) و درشت مغذی ها (پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها) را دارد.

آیا قارچ گانودرما باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود؟

اما رویکردهای شرقی تغذیه از مشاهده رفتار انسان حاصل می شود؛ پس از اینکه غذا را خوردیم و غذا وارد بدن ما شد. شرقی ها غذا را با توجه به ماهیت و کیفیت آن ارزیابی می کنند (واقعیت و عملکرد غذا در بدن ما). در دیدگاه شرقی غذا هنگام ورود به بدن انسان رفتارهای خاصی دارد. برخی از غذاها متابولیسم ما را فعال می کنند، برخی از غذاها سرعت عملکرد ما را کاهش می دهند. برخی از غذاها بدن را گرم می کنند، برخی از آنها خنک کننده هستند. برخی از غذاها مرطوب کننده و برخی خشک کننده هستند.

و همچنین بعضی کلیه ها، کبد یا قلب ما را تغذیه می کنند. یکی دیگر از اصول مهم خوردن “شرقی” این است که ما مطابق آنچه که هستیم غذا بخوریم. بنابراین، هیچ رژیم غذایی “درست” قابل استفاده در سطح جهان وجود ندارد. هر فرد قانون متفاوتی برای خود دارد و بنابراین نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارد. این رویکردی است که من برای درمان بسیاری از مراجع هایم استفاده می کنم، ترکیبی از یک رویکرد فردگرایانه اما با پشتیبانی علوم غربی به عنوان یک متخصص تغذیه. پس از گرفتن کارشناسی ارشد، با قارچ گانودرما آشنا شدم و شیفته خواص آن شدم. در اینجا درباره خواص قارچ گانودرما در زمینه افزایش متابولیسم و کاهش وزن صحبت میکنم.

قارچ گانودرما

آیا قارچ گانودرما سبب افزایش متابولیسم شده و به لاغر شدن کمک میکند؟

اگر چه اثرات مفیدی برای قارچ گانودرما شناخته شده است. اما به نظر می رسد که افزایش متابولیسم هنوز در میان این لیست بلند بالا نیست. با این حال قارچ گانودرما برخی از تغییرات را ایجاد می کند، که در مطالعات مختلف با کاهش وزن در ارتباط بوده اند. البته هنوز لازم است بررسی بیشتری انجام شود تا مطمئن شویم که این تغییرات ایجاد شده توسط قارچ گانودرما به لاغری می انجامد. در این بخش به بررسی این شواهد می پردازیم.

یک مطالعه اخیر انجام شده در تایوان بر روی موش ها نشان داده است که گانودرمای قرمز باکتری های روده را تغییر می دهد و افزایش گیری موش ها را کم می کند. تحقیقات قبلی نشان داده بود که میکروب های روده با چاقی و بیماری های متابولیکی ارتباط دارند.

از طرف دیگر در چاقی با افزایش التهاب همراه است. مطالعات نشان داده اند که مصرف پروبیوتیک برای افزایش باکتری های مفید روده، سبب کاهش این التهاب می شود. محققان در تایوان دریافتند که مصرف عصاره قارچ گانودرمای قرمز در موش، التهاب را کاهش می دهد. شاید بتوان این مسئله را بیشتر در انسان بررسی کرد.

من نمی گویم که گانودرمای قرمز به تنهایی درمان چاقی است اما فکر می کنم، اگر از سلامت روده خود محافظت کنیم، سلامتی کلی ما بهبود می یابد و بدن خود را برای سازگاری با تغییر و کاهش وزن اماده می کنیم. سیگنال هایی که به ما می گویند چه موقع گرسنه هستیم (گرلین) و سیر می شویم (لپتین) در روده ایجاد می شوند، بنابراین ما باید باکتری های خوب روده خود را زیاد کنیم تا سلامت کلی روده تقویت گردد.

مورد دیگری که باید توضیح بدهم این است که اگر چه گانودرما یک مکمل افزایش متابولیسم و کاهش وزن نیست؛ اما می تواند به شما کمک کند تا وزنتان را به طور غیرمستقیم در شرایط خاص کاهش دهید:

تعدیل فلور میکروبی روده توسط گانودرما

  • اگر مبتلا به SLE (لوپوس) یا بیماری خودایمنی دیگری باشید، به دلیل مصرف طولانی مدت استروئید، به تدریج افزایش وزن پیدا می کنید. در این حالت، مصرف قارچ گانودرما ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تنظیم کرده و به آرامی وضعیت شما را بهبود بخشد. و هنگامی که بیماری خود ایمنی شما بهبود می یابد، پزشک ممکن است دوز کمتری از استروئید تجویز کند که در نهایت می تواند وزن شما را کاهش داد.
  • اگر هورمون های شما نامتعادل است و مثلا کم کاری تیروئید دارید، وزن شما افزایش می یابد. Ganoderma Lucidum یک گیاه موثر برای تنظیم تعادل هورمونی است. و هنگامی که تعادل هورمون شما برقرار شود، به طور طبیعی مقداری وزن کم می کنید.
  • گاهی اوقات، افزایش وزن به دلیل احتباس آب ایجاد می شود. در این حالت، بدن شما بیش از آنچه که باید، آب نگه می دارد. این موضوع به دلیل ضعف کلیه یا ضعف قلب ایجاد می شود. برای کلیه های ضعیف می توانید از گیاه Cordyceps Sinensis استفاده کنید. برای قلب ضعیف، قارچ گانودرما یکی از بهترین گیاهان است که می توان از آن استفاده کرد. گانودرما همچنین گردش خون شما را بهبود میبخشد، که ممکن است در از بین بردن آب اضافی بدن کمک کند.

حتی اگر شرایط فوق الذکر را نداشته باشید، در صورت داشتن اضافه وزن، مصرف قارچ گانودرما ممکن است به شما کمک کند. این ماده به طور موثری به جلوگیری از عوارض شایع سلامتی ناشی از اضافه وزن، به ویژه فشار خون بالا و دیابت کمک می کند.

تعدیل فلور میکروبی روده توسط گانودرما

متأسفانه، کیفیت مکمل های موجود در بازار همیشه سوال برانگیز است و بدون بالاترین کیفیت عصاره، نتایج مطلوبی را مشاهده نخواهید کرد. به همین دلیل سعی کنید از جای مطمئنی مکمل های قارچ گانودرما و یا خود این قارچ را تهیه کنید.

به یاد داشته باشید که گانودرما قارچی است که می تواند به شما کمک کند، نه اینکه شبیه یک معجزه عمل کند و همه چیز را در یک شب بهبود دهد. برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم بیشتر ورزش کنید و کمتر غذا بخورید. مراجعه به متخصص تغذیه می تواند کمک کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست