تاثیر قارچ گانودرما بر کیست تخمدان

اثرات مهارکنندگی قارچ گانودرما بر رشد سلول های کیستی یکی از جدیدترین موضوعاتی است که محققین به آن پرداخته اند.

کیست تخمدان چیست؟

کیست تخمدان در واقع به معنی اختلال غدد درون ریز در بانوان است. آمارها نشان می دهد که در حدود 7 درصد از بانوان یک بار در طول عمر خود به این بیماری مبتلا هستند. این بیماری بر روی سطح هورمون در بدن بانوان اثرگذار است. تشکیل کیست در تخمدان سبب تغییر میزان هورمون های زنانه استروژن می شود. در بیماری کیست تخمدان سطح استروژن و پروژسترون پایین تر از وضعیت معمول خواهد بود. کیست تخمدان سبب رشد مو در بدن شده و گاه به صورت برعکس عمل می کند و سبب ایجاد طاسی می شود. از سوی دیگر ممکن است که بیماری دیابت نیز بر اساس کیست تخمدان در فرد ایجاد شود.

اثربخشی قارچ گانودرما بر کیست تخمدان

امروزه درمان بیماری های مختلف به خصوص کیست تخمدان با مواد طبیعی و همینطور مکمل ها بسیار دیده می شود. در گیاهان یک سری مواد شیمیایی ضد آندروژن وجود دارد که می تواند جایگزین خوبی برای داروهای مصنوعی و شیمیایی باشد. قارچ گانودرما خاصیت درمانی فوق العاده ای دارد و به طور کلی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و همینطور مواد مغذی است. اثرات سلامتی این قارچ ها در تعادل هورمونی از سوی آزمایش های گسترده ای مشخص شده است. قارچ گانودرما سبب می شود که بدن در برابر عوامل استرس زا و سموم بتواند از خود محافظت کند. به طور کلی این قارچ ها سبب می شود که عوامل مختل کننده غدد درون ریز کشف و درمان شوند.

کیست تخمدان

قارچ گانودرما در کنترل اختلالات آندروژن چطور اثر می کند؟

یکی از انواع قارچ گانودرما مشهور به ریشی قرمز است و در سلامتی افراد بسیار اثرگذار است. در یک مطالعات تحقیقاتی مشخص شده است که این نوع قارچ اثرات ضد آندروژنیک داشته و بهترین عملکرد در مهار تستوسترون را شامل می شود. اینطور که مشخص است قارچ های ریشی به میزان قابل توجهی می توانند مقدار آنزیمی 5a را کاهش دهند. وظیفه این آنزیم در بدن به این صورت است که تستوسترون را به دی هیدروتستسترون تبدیل می کند. زمانی که دی اچ تی و آندروژن ها در بدن بالا باشد سبب اختلال در قاعدگی می شود و در نهایت مشکلاتی از قبیل سندروم تخمدان پلی کیستیک را فراهم می سازد. اینطور که مشخص است افزایش آندروژن ها سبب می شود که شرایطی مانند کیست تخمدان صورت بگیرد. افزایش آندروژن ها یک عامل خطر برای شرایطی مانند کیست تخمدان خواهند بود.

آزمایش بالینی تاثیر قارچ گانودرما بر کیست تخمدان

بر اساس یک آزمایش بالینی که توسط تیم تحقیقاتی در دانشگاه فناوری تایوان دیده می شود یکی دیگر از خواص قارچ گانودرما ثابت شده است. خوردن قارچ گانودرما سبب می شود که علائم تخمدان پلی کیستیک کاهش یابد. این تحقیق به صورت همزمان بر روی انواع مختلفی از قارچ های خوراکی صورت گرفته است و اثر بخشی هر یک بررسی شده است که قارچ گانودرما در این راستا بهترین نتایج را به همراه داشته است. فرضیات این آزمایش به صورتی بوده است که 61 بیمار مبتلا به posc در بیمارستان به دو گروه تقسیم شدند. یکی از این گروه ها از قارچ گانودرما استفاده کردند و اثرات درمانی قارچ در این گروه به طور دقیق مشخص شد. دوره های قاعدگی این گروه منظم شد و همینطور ترشح انسولین به صورت طبیعی صورت گرفت و در نهایت آکنه های ناشی از کیست نیز برطرف شد.

خواص ضد آندروژنی قارچ گانودرما

برای اینکه عملکرد قارچ گانودرما بر روی درمان تخمدان پلی کیستیک را بررسی کنیم، باید به خاصیت ضد آندروژنی اشاره کنیم. مشخص است که این گیاه یک نوع آنتاگونیست طبیعی محسوب می شود که به صورت ترکیبی سبب می شود که عملکرد هورمون های جنسی مردانه مانند تستوسترون به طور دقیق تنظیم شود. خواص ضد آندروژنی قارچ گانودرما به صورتی است که در هر نقطه از بدن با مکانیسم های مختلفی همراه هستند. برای مثال این قارچ ها بر روی عملکرد غده هیپوتالاموس تاثیر می گذارد. ویژگی های ضد آندروژنی این محصول بر روی سلول های گیرنده هدف در اندام هایی مانند تخمدان اثر می گذارد.

کیست تخمدان

سم زدایی بدن توسط قارچ گانودرما به واسطه ارزش غذایی بالایی که دارد سبب سلامت زنان شده و در افزایش توانایی مقابله با بیماری ها بسیار اثر بخش است. گانودرما به بدن این کمک را می کند تا مواد سمی که در هورمون های بدن اختلال ایجاد می کند را کنار بزند. اینطور که مشخص است این محصول در مواد آرایشی و پلاستیک و مواد غذایی نیز استفاده می شود. زمانی که مواد سمی در بدن جمع شود سبب می شود که تعادل استروژن ها بهم بخورد و سبب بروز بیماری پلی کیستیک می شود. قارچ ریشی خاصیت سم زدایی بالایی داشته و از کبد نیز پشتیبانی می کند.

خواص ضد التهابی قارچ گانودرما

قارچ گانودرما سبب کاهش التهاب بخش لگن می شود و این موضوع برای خانم ها برای رفع بیماری فیبروم رحمی، دیسمنوره و بیماری التهابی لگن گزینه مهمی محسوب می شود.

قارچ گانودرما در تنظیم انسولین

مطالعات نشان داده است که وقتی مقاومت به انسولین در افراد مبتلا به کیست تخمدان بیشتر شود، این بیماری در بدن شخص تشدید می شود. قارچ گانودرما سبب می شود که حساسیت به انسولین ترمیم شده و همینطور سبب تعادل هورمونی می شود. مقاومت به انسولین و چاقی و چربی زیر جلدی سبب می شود که سطح استروژن مشخصی آزاد شود. وقتی در راستای درمان از قارچ گانودرما استفاده شود در واقع اختلال متابولیک درمان شده و اثرات منفی استروژن اضافی در بدن نیز به حداقل می رسد.

نتیجه گیری

پتانسیل ترکیباتی که در قارچ گانودرما وجود دارد سبب می شود تا بدن شخص به درمان به روش های طبیعی عادت نماید و این دیدگاه بالینی به نوبه خود در درمان کیست تخمدان اثر بخش است. محققین در صدد هستند که قارچ گانودرما را یک محصول بی نظیر برای درمان در نظر بگیرند و این پروسه می تواند به صورت ترکیبی در بسیاری از مواد غذایی استفاده شود.  قارچ گانودرما یکی از بهترین محصولاتی است که در نوشیدنی های گرم و سرد استفاده شده و اثر بخشی دو چندان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست