تاثیر قارچ گانودرما بر نقرس

تاثیر قارچ گانودرما بر نقرس از سوی سه پژوهشگر بزرگ دنیا به اثبات رسیده است. این محصول گیاهی می تواند در تنظیم اسید اوره بدن بسیار کمک کننده باشد.

نقرس چیست؟

نقرس یک نوع آرتروز است که به واسطه میزان بالای اسید اوره صورت می گیرد. اسید اوره در واقع یک محصول زائد در بدن انسان است. زمانی که پروتئین ها پورین در بدن تقسیم می شود، اسید اوره به وجود می آید. اسید اوره به صورت طبیعی از کلیه ها خارج می شود.

در بیماری نقرس اسید اوره به درستی دفع نشده و روی هم انباشته می شود و یک سری بلورها ساخته می شود که می تواند داخل مفاصل رسوب نمایند. در صورتی که نقرس درمان نشود درد آن می تواند حتی تا چند هفته طول بکشد. حملات آرتروزی بین چندین هفته تا چندین ماه عود می کند و اغلب انگشت شست پا را مبتلا می سازد. به طور کلی انگشت شست پا قرمز شده و متورم می شود و درد زیادی احساس می شود و در نهایت ممکن است مچ پا و زانو و همینطور مچ دست را تحت تاثیر قرار دهد.

قارچ گانودرما و نقرس

تاثیر قارچ گانودرما بر روی نقرس

برای اینکه نقرس درمان یا کنترل شود نیاز است که برخی از اعضای بدن که با اسید اوره مرتبط هستند تقویت شود مانند کبد و پانکراس که دو عضو مهم در این زمینه محسوب شوند. خواص قارچ گانودرما به صورتی است که اعضای داخلی بدن را تقویت می کند و سبب می شود که متابولیسم اسید اوره تا حد زیادی متوازن شود.  در داخل قارچ گانودرما مولفه های فعال وجود داشته که سبب سم زدایی بدن به صورت طبیعی می شود و در پاکسازی بدن از اسید اوره نقش مهمی را ایفا می کند. قارچ گانودرما دارای خاصیت ضد التهابی بوده به طوری که بیماری های موجود در مفاصل را بهبود می دهد.

قارچ گانودرما یک روش غیر شیمیایی

در صورتی که در فرایند معالجه نقرس دارو و قرص های شیمیایی کارایی نداشته باشد، روش های دیگری وجود دارد که می تواند این بیماری را درمان و کنترل نماید. قارچ گانودرما یکی از درمان های گیاهی و غیر شیمیایی محسوب می شود به طوری که اگر به عنوان مکمل با مواد غذایی ویتامین سی استفاده شود سبب می شود که اسید اوریک خون کاهش یابد. قارچ گانودرما سبب می شود که درد و تورم ناشی از نقرس کاهش یابد و به نوبه خود آن را کنترل می کند.

قارچ گانودرما به عنوان فرمانرو جداگانه قارچ ها به شمار می آید به طوری که از دسته گیاهان جدا است. قارچ ها در انواع سمی و غیر سمی بوده و قارچ گانودرما سمی نیست و خاصیت زیادی دارد. اگر دقت کرده باشید یک سری روغن ها از منابع گیاهی یافت می شود که ساختار و خواص متفاوتی از نوع حیوانی دارد.

قارچ گانودرما شامل آنتی اکسیدان هایی است که مشهور به ارگوتیونین هستند. ارگوتیونین ها در این قارچ ها سبب می شود که از دی ان ای در برابر آسیب های اکسیداتیو جلوگیری صورت بگیرد و سبب از رادیکالهای آزاد محافظت می کند. به طور کلی قارچ گانودرما به عنوان تعدیل کننده سیستم ایمنی بدن است و سبب می شود که سیستم ایمنی بدن به حالت تعادل باز گردد. استفاده از قارچ گانودرما برای کسانی که از بیماری خود ایمن رنج می برند گزینه بسیار مفیدی محسوب می شود. سلول های ایمنی بدن را تنظیم می کند و سلول های بیش فعال و التهاب زا را نیز کاهش می یابد. از سوی دیگر قارچ گانودرما سبب می شود که از کبد و کلیه و سیستم ایمنی بدن محافظت صورت بگیرد.

قارچ گانودرما

آزمایش های صورت گرفته بر قارچ گانودرما در درمان نقرس

یک آزمایش بالینی برای عملکرد قارچ گانودرما بر روی بیماری نقرس صورت گرفته است که یک سری موارد را مشخص کرده است. اینطور که مشخص است قارچ گانودرما تاثیرات مثبتی بر درمان و کنترل بیماری نقرس می گذارد. فرضیات آزمایش به این صورت است که در آن سه مرد بالای 35 سال مبتلا به بیماری نقرس حضور داشتند که درد شدید در ناحیه مفصل احساس می کردند. این گروه در پیاده روی ساده نیز توانایی کافی نداشتند.

در این آزمایش برای هر سه بیماری در طول روز 3/3 گرم عصاره قارچ گانودرما تجویز شد و به صورت قرص در هفته استفاده می شد و طول دوره درمان برای مدت 4 هفته گزارش شد. نحوه مصرف به این صورت بود که قرص ها باید پیش از خوردن صبحانه و ناهار و شام و به صورت روزانه سه عدد مصرف می شد. نتایج پس از گذشت 4 هفته بررسی شد به طوری که هر سه بیمار معتقد بودند که درد در ناحیه مفاصل بسیار کاهش یافته است و از نظر قدرت و انرژی وضعیت بهتر شده است. این گروه می توانند تا حدی راه بروند. بر اساس آزمایش ها و گزارش های صورت گرفته قارچ گانودرما یک جایگزین خوب برای درمان یا کنترل نقرس محسوب می شد.

در مطالعات دیگری از خواص قارچ گانودرما بر کاهش مسمومیت کلیوی صحبت شد به طوری که از موش های صحرایی برای این آزمایش استفاده شد. داروی سیس پلاتین برای کلیه عملکرد سمی داشته و سبب می شود که کلیه دچار اختلال شود و اسید اوریک را افزایش می دهد و سبب بروز نقرس می شود. مصرف قارچ گانودرما سبب می شود که سطح سرمی کراتینین و اوره و اسید اوریک کاهش یابد و همینطور نیتروژن اوره و پروتئین کل نیز تنظیم شود. در این مطالعه مشخص شد که استفاده از قارچ گانودرما سبب کاهش سمیت کلیوی سیس پلاتین شده و از مسمومیت کلیوی جلوگیری می کند.

مطالعه بعدی در خصوص اثرات هیپوریسمی بوده که اسید اوریک خون را کاهش می دهد و عصاره های الکلی این محصول با آب قارچ گانودرما ترکیب شده و به عنوان یک داروی کاهش دهنده اسید اوریک است. اسید اوریک ها شامل دو گروه هستند که در سطح sua و uua تقسیم شده اند. مصرف قارچ گانودرما سبب می شود که هر دو سطح کاهش چشمگیری داشته باشد به طور کلی در این مطالعات مشخص است که قارچ گانودرما می تواند در آینده اثر بخشی چند برابری نیز داشته باشد.

منابع :

https://travelingleaf.com/2015/06/post-94-gout-high-uric-acids

https://www.verywellhealth.com/benefits-of-ganoderma-coffee-89454

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست