تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری پانیک

قارچ گانودرما یک قارچ دارویی با ظاهری براق و قهوه ای رنگ است که به پادشاه گیاهان دارویی شهرت دارد. گانودرما یک قارچ ژاپنی است و اغلب در کشور های آسیای شرقی به وفور یافت می شود. خواص دارویی منحصر به فرد این دارو آن را به یک قارچ شناخته شده و پرمصرف در سراسر جهان تبدیل نموده است. قارچ گانودرما یک چربی سوز قوی است و می تواند به شما کمک کند وزن خود را کم کنید. این قارچ می تواند در تنظیم قند خون شما بسیار موثر عمل نماید. گانودرما برای کاهش استرس های محیطی و به دلیل خاصیت آرام بخشی به وفور در سراسر جهان استفاده می شود.

این قارچ می تواند کیفیت خواب را نیز افزایش دهد. خواص دارویی این قارچ متعدد است و هر روز مطالعات جدید خواص دارویی جدیدی از این قارچ به جهان معرفی می کند. از جمله این که این قارچ می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند، در عضله سازی و تقویت استخوان ها تاثیر چشمگیری داشته باشد، باعث تعادل هورمونی شود، دستگاه گوارش را تقویت کند، متابولیسم بدن را بهبود ببخشد، بدن شما را از انواع سموم و مواد زائد پاکسازی کند و با خواص ضد میکروبی خود به شما کمک کند با انواع باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها به عنوان عوامل بیماری های عفونی مقابله نمایید. قارچ گانودرما خواص ضد توموری دارد و می تواند ضمن پیشگیری از بروز انواع سرطان ها، از پیشروی انواع سرطان ها ممانعت کند. این مقاله به بررسی تاثیرات قارچ گانودرما بر بیماری پانیک می پردازد.

بیماری پانیک و خاصیت آرام بخشی قارچ گانودرما

همانطور که گفته شد یکی از خواص قارچ گانودرما که در سراسر جهان شناخته شد و اغلب افراد از این خاصیت دارویی این قارچ استفاده نموده یا حداقل در خصوص آن شنیده اند، خاصیت آرام بخشی آن است. این قارچ به شما کمک می کند تا با انواع استرس های محیطی به خوبی مقابله نمایید.  اگر از جمله کسانی هستید که تحت حملات عصبی ناشی از استرس و اضطراب هستید و حتی کیفیت خواب شما نیز تحت تاثیر قرار گرفته است، قارچ گانودرما می توان کیفیت زندگی شما را ارتقا دهد و به شما کمک کند با این مشکل مقابله کنید.

بیماری پانیک یک بیماری متاثر از استرس، اضطراب و ترس است که به صورت حمله عصبی بروز می یابد. هر چند این بیماری کشنده نیست اما می تواند کیفیت زندگی افراد مبتلا را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. افراد مبتلا به این بیماری به صورت ناگهانی با عوامل محرکی همچون استرس، ترس و … دچار حمله عصبی به مدت 10 تا 30 دقیقه می شود. در مدت حمله این افراد دچار درد در قفسه سینه و قلب، لرزش بدن، تعریق، تپش قلب، سرگیجه و … می شوند. مطالعات نشان می دهد مصرف قارچ گانودرما می تواند از بروز حملات پانیک جلوگیری کند. تاثیر گانودرما بر کاهش حملات پانیک به عوامل متعدد همچون خاصیت آرام بخشی این قارچ نسبت داده می شود. گانودرما حاوی موادی است که اثر آرام بخشی دارند.

قارچ گانودرما

قارچ گانودرما و تغذیه سالم ویژه بیماران مبتلا به پانیک

یکی از عوامل موثر در جلوگیری از حملات عصبی در بیماری پانیک تغذیه سالم است. معمولا پزشک معالج به افراد مبتلا به این بیماری توصیه هایی مبنی بر مصرف انواع آنتی اکسیدانت ها، مواد غنی از ویتامین های گروه B و مینرال های مختلف از جمله منیزیم دارد. اگر به دنبال یک ماده غذایی هستید که بتواند به شما کمک کند اغلب مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را برای پیشگیری از ابتلا و کاهش حملات پانیک تامین نمایید، بهتر است مصرف محصولات قارچ گانودرما را در برنامه خود قرار دهید. این قارچ منبع غنی انواع ویتامین ها از جمله ویتامین B و انواع مینرال ها از جمله منیزیم، سلنیوم و … است. این قارچ یکی از بهترین منابع حاوی انواع آنتی اکسیدانت هاست.

پیشگیری از ابتلا به بیماری پانیک با قارچ گانودرما

دلایل ابتلا به بیماری پانیک مشخص نیست اما مطالعات نشان می دهد برخی عوامل می توانند زمینه ابتلا به این بیماری را فراهم آورد. یکی از عوامل شناخته شده که می تواند در افراد مستعد شانس ابتلا را افزایش دهد، بی خوابی و کیفیت پایین خواب است. اگر مستعد ابتلا به این بیماری هستید یا زمینه ژنتیکی مساعدی برای ابتلا به این بیماری دارید، اهمیت زیادی دارد که به دنبال راهکارهایی برای افزایش کیفیت خواب باشید. قارچ گانودرما به شما کمک می کند تا مشکلات خواب خود را از بین ببرید و یک خواب راحت داشته باشید. اگر تحت استرس و تنش های عصبی هستید و خواب آرامی ندارید، بهتر است مصرف این قارچ را در برنامه خود قرار دهید تا با افزایش کیفیت خواب از خود در برابر این بیماری محافظت نمایید.

مطالعات نشان می دهد افراد مبتلا به دیابت بیشتر مستعد ابتلا به پانیک هستند. بنابراین اگر می خواهید به این بیماری مبتلا نشوید لازم است تا قند خون خود را تنظیم کنید. قارچ گانودرما به شما کمک می کند تا قند خون متعادلی داشته باشید. بنابراین این قارچ از این منظر نیز می تواند به شما کمک کند تا از ابتلا به این بیماری پیشگیری نمایید.

قارچ گانودرما

برخی بیماری های جسمانی و اختلالات که اغلب ریشه در عملکرد غدد مختلف همچون غدد فوق کلیوی دارند، می توانند زمینه ابتلا به بیماری پانیک را در افراد مستعد فراهم آورد. برای مثال مطالعات نشان می دهد افراد مبتلا به پرکاری تیروئید بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. قارچ گانودرما به شما کمک می کند تا عملکرد غدد را در بدن خود تنظیم و تقویت کنید. به همین دلیل گفته می شود این قارچ می تواند در تنظیم هورمون های مختلف موثر باشد. برنامه ریزی برای مصرف گانودرما از این منظر نیز می تواند از ابتلا به این بیماری که روز به روز رواج بیشتری می یابد، موثر باشد.

نحوه مصرف قارچ گانودرما

قارچ گانودرما خوراکی نیست و پس از چیده شدن، خشک و پودر می شود. پودر این قارچ به عنوان افزودنی همراه با انواع غذاها و نوشیدنی­ ها مصرف می شود. دم کردن پودر آن یا افزودن آن به آب جوشیده نیز رایج است. محصولات متعددی حاوی پودر این قارچ نیز عرضه شده است که قهوه گانودرما یکی از پرطرفدارترین این محصولات است. شما می توانید بر اساس ذائقه خود یکی از محصولات را انتخاب و مصرف نمایید.

مکمل های حاوی قارچ گانودرما نیز با مشورت پزشک قابل مصرف می باشند. در صورتی که از داروهای خاصی همچون داروهای رقیق کننده خون، کاهنده قند یا چربی خوت استفاده می کنید، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید. این قارچ یک قارچ دارویی است و ممکن است مصرف همزمان آن با برخی از داروها، ایجاد عارضه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست