تاثیر قارچ گانودرما بر روماتیسم مفصلی

قارچ گانودرما لوسیدوم یکی از داروهای گیاهی ضد التهابی است که از تجربیات و کتب طب سنتی چینی گرفته تا شواهد آزمایشگاهی مدرن، در کنار سایر درمان های گیاهی ضد التهابی، برای انواع مشکلات و اختلالات سیستم ایمنی که از هجوم و طغیان مکانیسم های ایمنی ناشی می شود، بهبود بخش می باشد.

قارچ گانودرما یک مسکن گیاهی با خواص ضد التهابی

اثرات تسکین بخش و ضد التهابی که از جمله خواص قارچ گانودرما هستند هم در طب باستانی چین و هم در تحقیقات آزمایشگاهی نوین، بررسی و به صورت تجربی و تحقیقی، اثبات شده است.

استفاده از قارچ گانودرما در بهبود علائم، تسکین دردهای حاصله و نیز التهابات ناشی از بیماری هایی مانند هپاتیت، آرتروز، روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید )، فشار خون و انواع سرطان های بدخیم، موثر است.

ترکیبات ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال و ضد رادیکال آزاد که در قارچ گانودرما لوسیدوم موجود است، به پاکسازی فاکتورهای شیمیایی ترشح شده در بخش های ملتهب کمک کرده و نیز موجب التیام و بهبود التهاب می گردد.

تنظیم خون رسانی و جریان خون، آرامش ذهنی و عصبی و اثرات ضد استرسی و ضد اضطرابی ناشی از قارچ گانودرما لوسیدوم، مشخصا برای درمان انواع واکنش های التهابی به خصوص حملات بیماری های خود ایمنی و نیز بهبود روماتیسم مفصلی ( بیماری التهاب مفاصل ) RA، مفید می باشد.

آرتریت روماتوئید RA، یا همان روماتیسم مفصلی چیست؟

آرتریت روماتوئید، بیماری التهابی خود ایمنی است که در آن، سیستم ایمنی بدن، سلول های خودی را، به عنوان عوامل بیگانه و مهاجم اشتباه گرفته و به بافت های اطراف مفاصل حمله می کند؛ این حملات به وسیله رهاسازی فاکتورهای ایمنی، سلول های دفاعی، تجمع گلبول های قرمز و مواد شیمیایی خاص، آنتی ژن ها و نیز فعالیت سیتوکین های سیستم ایمنی، انجام می شود که هم بر روی بافت ملتهب و هم بر روی سایر بخش های بدن، اثراتی گسترده بر جای می گذارد.

قارچ گانودرما و روماتیسم

در اثر این اتفاقات لایه نازکی تحت عنوان سینوویوم، مفاصل را می پوشاند و موجب رها شدن مواد شیمیایی خاصی در این بخش ها می شود که تحت تاثیر آن، استخوان های اطراف مفاصل آسیب دیده و التهاب و تورم ایجاد شده در مفاصل، موجب سختی حرکت، تورم و ساییده شدن مفصل ها و در نتیجه احساس درد شدید در مفاصل می شود، به مرور زمان حرکت دادن مفاصل سخت شده و فرم مفاصل به خصوص در بخش انگشتان، تغییر می باید.

مواد شیمیایی آزاد شده در مفاصل وارد خون شده و واکنش های التهابی دیگری را نیز در بدن به راه می اندازد که گاهی به شکل، واکنش های آلرژیک مانند نقطه های قرمز در پوست دیده می شود، مصرف داروهای ضد التهابی و نیز استفاده از موادی که فعالیت سیستم ایمنی را کنترل کند، برای پیشگیری از پیشرفت این بیماری موثرند، داروهای کورتونی از جمله این موارد هستند اما از آنجا که کورتون منجر به القای حالات افسردگی و ایجاد اختلالات دیگر در بدن، به ویژه در سیستم نورواندوکرینولوژی بدن می شود،

عوارض مصرف طولانی مدت و دوز بالای کورتون زیاد بوده و به همین دلیل تمرکز بر روی تغییر سبک زندگی و انجام تمارین ورزشی مناسب و مصرف خوراکی های طبیعی و سالم برای کنترل علائم و روند این بیماری بیشتر است.

قارچ گانودرما می تواند بر بهبود روماتیسم مفصلی اثر گذارد؟

قارچ گانودرما که به عنوان یک مسکن گیاهی قوی و با اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی شناخته می شود، برای این بیماران مفید است. از طرفی تعدیل سیستم ایمنی بدن، یکی دیگر از اثرات مهم و درمانی قارچ گانودرما است که برای بهبود کلیه اختلالات خود ایمنی و در عین حال پایداری و تقویت سیستم ایمنی، مفید است؛ زیرا غالب داروهای مورد استفاده برای بیماری های خودایمنی، از طریق تضعیف و کاهش عملکرد دستگاه ایمنی بدن، اثرات درمانی خود را اعمال می کنند، اما قارچ گانودرما و ترکیبات موجود در آن، در عین تقویت سیستم ایمنی، موجب تعدیل عملکرد آن نیز می شود به همین دلیل مصرف قارچ گانودرما توانایی بدن را در مقابل با انواع عوامل بیماری زای خارجی، بالا می برد.

قارچ گانودرما دارای اثرات تسکین بخش و ضد التهابی در بیماران روماتیسم مفصلی

روماتیسم مفصلی در حال حاضر به عنوان بیماری درمان نشدنی شناخته می شود به همین دلیل با کوچکترین التهاب و مشکل و دردهای ادامه دار در مفاصل، لازم است به پزشک مراجعه کرده و از داروها و شیوه های درمانی تخصصی استفاده نمایید تا جلوی پیشرفت و حملات ناگهانی RA را بگیرید.

قارچ گانودرما به واسطه ویژگی های زیستی و درمانی که دارد و نیز از آنجا که حاوی ترکیبات زیستی فعال من جمله انواع پلی ساکاریدها و … می باشد، می تواند از پیشرفت این بیماری ها اثر داشته، و همچنین موجب تخفیف علائم ناشی از این بیماری مانند تسکین دردهای مفصلی باشد.

قارچ گانودرما

درمان روماتیسم مفصلی

در صورتی که آرتروز و RA درمان نشود، در سنین بالا مشکلات گسترده و چندگانه ای ایجاد می کند.

مصرف اسید فولیک، برای بیماران RA بسیار مفید است. همچنین مصرف ویتامین C و K برای تقویت ایمنی بدن، مناسبند. قارچ گانودرما می تواند یکی از منابع طبیعی و گیاهی بسیار عالی برای تامین این گونه ویتامین ها باشد.

4 مرحله بیماری RA :

مرحله اول: احساس درد همراه با تورم و سفتی مفاصل

مرحله دوم: مرحله میانی آرتریت روماتوئید به حساب می آید.

مرحله سوم: این مرحله، مرحله شدت گرفتن علائم این بیماری است.

مرحله چهارم: مرحله پایان التهاب در مفاصل است.

عوارض ثانویه روماتیسم مفصلی که تحت تاثیر قارچ گانودرما بهبود می یابد:

تپش قلب یکی از عواقب التهاب در بدن است، زیرا هرگونه التهاب به معنای افزایش جریان و خون و میزان خون رسانی به بافت ملتهب و در نتیجه تورم و رهاسازی انواع فاکتورهای شیمیایی من جمله فاکتورهای ایمنی و آنتی ژن ها، پلاکت ها، فاکتورهای دردزا و … می باشد، فلذا فشار خون بالا و اختلالات قلبی و عروقی می توانند به این واکنش ها دامن بزنند، قارچ گانودرما با اثر بر عملکردهای قبی و عروق و کاهش فشار خون، می تواند از این طریق در کاهش التهاب تاثیر گذارد.

تحقیقات علمی اثرات قارچ گانودرما لوسیدوم بر روی روماتیسم مفصلی

در تحقیقات آزمایشگاهی مولکولی دیده شده است که تجویز ترکیبات قارچ گانودرما به افزایش چشمگیری در شاخص CD4، CD25، و Foxp3 و نیز کاهش بیان سیتوکین های التهابی در نواحی ملتهب، منجر گشت که این شواهد حاکی از اثرات ضد التهابی این ترکیبات می باشد

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌منابع:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4851790/

https://www.webmd.com/rheumatoid-arthritis/vitamins-ra

https://www.everydayhealth.com/rheumatoid-arthritis/diet/best-foods-healthy-immune-system/

https://www.healthline.com/health/rheumatoid-arthritis/stages-and-progression

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست