تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری های خود ایمنی

قارچ گانودرما یکی از قارچ های خوراکی با قدمت بالا می باشد. این قارچ اگر چه مانند سایر قارچ ها می تواند گزینه خوبی برای پخت و پز باشد اما بیشتر با خواص دارویی و درمانی شناخته می شود. قارچ گانودرما به صور گوناگون برای درمان و پیشگیری از بیماری ها مورد توجه قرار می گیرد.

برای درمان بسیاری از عفونت های داخلی، بهبود بیماری های ویروسی و باکتریایی و انواع سرطان می توان از قارچ گانودرما بهره مند شد. البته این قارچ در بهبود بسیاری از بیماری ها تاثیر به سزایی دارد.

تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری های خود ایمنی

تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری های خود ایمنی

پروسه تحقیقاتی بر روی خواص قارچ گانودرما هنوز تکمیل نشده است. به همین خاطر هر روز یافته های بیشتری در مورد قارچ گانودرما و خواص معجزه گر آن به گوش می رسد.

به طور کلی قارچ ها با خواص ضد التهابی و آنتی ویروسی شناسایی می شوند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار کاربردی می باشند. در واقع پاسخ های ایمنی بدن با مصرف قارچ به ویژه قارچ گانودرما در وضعیت تعادل قرار می گیرد.

خواص قارچ گانودرما

شواهد موجود اطلاعات وسیعی درباره اینکه قارچ گانودرما چیست ارائه می کند. این قارچ برای بالا رفتن مقاومت بدنی نسبت به بیماری های ذاتی یا اکتسابی بسیار مفید و موثر می باشد. عناصر مهمی که در قارچ ها برای بالا رفتن مقاومت بدن اهمیت دارد، سبب افزایش و بهبود عملکرد سلول های موثر ایمنی مانند ماکروفاژها و سلول های کشنده طبیعی می گردند.

این موضوع تولید عناصری همچون فاکتور نکروز تومور آلفا، اینترلوکین ها و گاما اینترفرون ها را به دنبال دارد. شواهد مطالعاتی اخیر بر روی قارچ گانودرما حقایق دیگری را نیز درباره آن روشن می کند. این قارچ علاوه بر افزایش ایمنی بدن در درمان بیماری های خود ایمنی نیز بسیار موثر و مفید می باشد.

نقش قارچ گانودرما در درمان بیماری های خود ایمنی

قارچ گانودرما علاوه بر این که نقش مهمی در زمینه پیشگیری از بیماری ها دارد، برای درمان نیز گزینه مطلوبی به حساب می آید. قارچ گانودرما برای درمان بسیاری از بیماری های مزمن خود ایمن به شیوه های مستقیم و غیر مستقیم تاثیر گذار می باشد.

اگر چه مدت زمان زیادی است که قارچ ها برای درمان بیماری ها مورد توجه قرار می گیرند اما شواهد نشان می دهد که شناخت تاثیرات درمانی آن ها قدمتی بسیار طولانی تر دارد.

تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری های خود ایمنی

شواهد و نتایج تحقیقات نشان می دهد که قارچ گانودرما برای درمان و کنترل بیماری های خود ایمنی نظیر التهاب مفاصل، آرتریت روماتوئید، ترومبوز، لیستریوز، تصلب شرایین، هایپرگلیسمی، سل، شوک سپتیک، سرطان و ویروس نقص ایمنی انسانی مفید و موثر می باشد.

نظریه تاثیر قارچ گانودرما بر سرکوب و درمان بیماری های خود ایمنی ابتدا در حد یک فرضیه بود. زمانی که متابولیت ها و عصاره های این قارچ در حوزه های آزمایشگاهی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفتند، مشخص شد که قارچ گانودرما می تواند باعث سرکوب یا تحریک اجزایی خاص در سیستم ایمنی بدن شود.

بیماری های خود ایمنی چگونه به وجود می آیند؟

همان طور که می دانید بیماری های خود ایمنی در نتیجه عدم تعادل در وضعیت ایمنی بدن به وجود می آیند. در این فرآیند بدن به اشتباه به جزء و یا اجزایی از خود آسیب وارد می کند. در واقع این موضوع نیز نوعی نقص ایمنی بدن تلقی می گردد که به علت نقص خاص ایمنی و یا حالتی از ایمنی ضعیف می باشد.

قارچ ها به طور طبیعی دارای خواص تقویت کنندگی برای سیستم ایمنی بدن می باشند. به همین خاطر در حال حاضر از قارچ گانودرما برای درمان و کنترل سرطان در چین و ژاپن استفاده می شود.

قارچ گانودرما می تواند محرک قدرتمندی برای عملکرد ماکروفاژ تهیه نماید. این موضوع قدرت سیستم ایمنی بدن را در مقابل بیماری ها افزایش خواهد داد.

قارچ گانودرما با داشتن ترکیباتی نظیر پیتیدها، پلی ساکاریدها، نوکلئوزیدها و … عملکرد ارسال نورون، سیستم ایمنی بدن، تعادل هورمونی و اکسیژن رسانی را در بدن بهبود می بخشد.

تاثیر قارچ گانودرما بر سیستم ایمنی بدن

سلول های بنیادی لنفاوی با مصرف قارچ گانودرما رشد می یابند و این موضوع تنظیم پاسخ های مهم دفاعی را به دنبال دارد. بیماری های خود ایمنی نیز با مصرف قارچ گانودرما کنترل و به خوبی مدیریت می شوند. در واقع توجه داشته باشید که این بیماری ها به دلیل عدم تعادل هورمون و وضعیت سلول ها ایجاد می شوند. از این رو نقص ایمنی بیماری های خود ایمنی را به دنبال دارد.

سلامتی و حفظ تعادل بدن از اهمیت زیادی برخوردار است. هر بار بیمار شدن برای ما یک نقطه آسیب پذیر به شکل بالقوه در وضعیت دفاعی بدن ایجاد می کند. این موضوع در دراز مدت می تواند جهش های ژنتیکی را به همراه داشته باشد. در نتیجه می تواند سبب رشد بدخیم و غیر طبیعی سلول ها گردد.

برای اینکه بدنی سالم و دارای نظم داشته باشیم و از سیستم ایمنی قدرتمند برخوردار باشیم، باید شدت و فرکانس بیماری ها را در هنگام ابتلا بسیار کم کنیم. این موضوع کیفیت زندگی و وضعیت سلامتی ما را بهبود می بخشد.

تاثیر قارچ گانودرما بر بیماری های خود ایمنی

میزان تولید سیتوکین ها در بدن با بهره مندی از قندهای پیچیده(پلی ساکاریدها) موجود در قارچ گانودرما بالا می رود. سیتوکین ها پروتئین های تولیدی توسط سیستم ایمنی بدن می باشند. این پروتئین ارتباط بین سلول ها را بهبود می بخشد.

عملیت خاص و پیچیده سلولی از جمله تمایز و تکثیر سلول به وسیله مولکول های سیگنالینگ بیرون سلولی فراهم می شود. به عنوان نمونه عناصر رشد پلی پیتید، هورمون های پیتید، سیتوکین ها و … با وصل شدن به پروتئین تیروزین کینازهای گیرنده سطح خاص سلول، تعاملات لازم برای پاسخ های بیوشیمیایی بسیاری را فراهم و اثرات میتوژنیک خود را اعمال می کنند.

برخی از سیتوکین های متداول شامل اینترلوکین ها، اینترفرون، سلول های طبیعی قاتل (سلول های NK) و فعال کننده فاکتورهای نکروز تومور هستند.

قارچ گانودرما وضعیت مناسبی را برای افزایش و تعادل قدرت ایمنی بدن ایجاد می کند. از این رو گزینه خوبی برای بیماری های خود ایمنی به خصوص سرطان می باشد. این موضوع در بسیاری از سرطان ها نظیر سرطان روده بزرگ، معده و … به اثبات رسیده است. ضمن اینکه برای دیگر سرطان ها نظیر سرطان پروستات نیز در حال بررسی و مطالعه می باشد.

توجه داشته باشید مهم ترین اصل برای درمان بیماری های خود ایمنی به وجود آوردن وضعیت مناسب در سیستم ایمنی بدن می باشد. این وضعیت از نظر تعادل، قدرت و عدم نقص سیستم ایمنی بدن مورد توجه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست