تاثیر قارچ گانودرما بر کم خونی

اگر بخواهیم یک غذای کامل در دنیا اسم ببریم که 100 درصد طبیعی باشد، قطعاً قارچ گانودرما است. برای این ادعای خود دلایل مختلفی داریم. یکی از موارد اینکه مقدار زیادی مواد مغذی در این قارچ استفاده شده است که سبب می شود بدن از کم خونی حفظ شود. موضوع دیگر اینکه این قارچ ها به طور کلی به تنهایی رشد می کند و به واسطه نوع کشتی که دارد عملکرد طبیعی خاص خود را شامل می شود. کم خونی از بیماری هایی است که سبب می شود شخص از فعالیت روزمره خود دست بکشد، بی حال باشد و یا دچار سردردهای دوره ای شود، اینجاست که خواص قارچ گانودرما مشخص می شود.

قارچ گانودرما و افزایش هموگلوبین

بگذارید یک موضوع مهم را در همین ابتدای مسیر به شما بگوییم و آن هم اینکه کم خونی و کاهش هموگلوبین ارتباط مستقیمی با هم ندارند. در واقع اگر بخواهیم به ارتباط بین این دو مورد دقت کنیم، شرایط به صورت غیر مستقیم است. قارچ گانودرما سبب افزایش هموگلوبین خون می شود به طوری که به رفع مشکل کمک زیادی می کند. اثرات قارچ به صورتی است که سبب می شود اکسیژن رسانی به طور دقیق صورت بگیرد و در صورتی که بدن درگیر مشکلاتی از قبیل کمبود اکسیژن باشد این مشکل به بهترین نحو برطرف شود. موضوع دیگر اینکه کمبود اکسیژن در بدن سبب خستگی مفرط می شود و این خستگی بدن را از عملکرد روتین خود باز می دارد.

وظیفه اصلی هموگلوبین این است که بتواند در راستای حمل اکسیژن به بهترین نحوه اثربخش باشد. در واقع این ماده حاوی مولکول های آهن است به طوری که اگر میزان و حد هموگلوبین های بدن کاهش داشته باشد سبب می شود که تعداد مولکول ها کمتر شده و منجر به کم خونی می شود. اکسیژن یک نوع غذا برای سلول های بدن محسوب می شود به طوری که اگر اکسیژن به سلول ها نرسد مشکلات زیادی برای سلول ها ایجاد می شود. قارچ گانودرما تا حد زیادی از این مشکلات جلوگیری می کند. موضوع دیگر این است که شما علاوه بر جلوگیری باید به فکر درمان هم باشید. گاه به خودتان می آیید و می بینید که گرفتار کم خونی شده اید. این مشکل به حدی است که نیاز به درمان دارید و قارچ گانودرما در چنین جریانی می تواند اثربخشی بسیار خوبی داشته باشد.

قارچ گانودرما و کم خونی

افزایش گلبول های سفید و قرمز با قارچ گانودرما

اگر بخواهیم از دیگر خواص قارچ گانودرما صحبت کنیم، شرایط به صورتی است که سبب افزایش گلبول های سفید و قرمز بدن می شود. زمانی که این گلبول ها در بدن بیشتر شوند، بدن می تواند میزان آهن خون را نیز بیشتر کند و از سوی دیگر عفونت های داخلی بدن نیز کاهش می یابد.  قارچ گانودرما در دو روش مورد استفاده قرار می گیرد. روش اول به این صورت است که از این قارچ به صورت تکه های بزرگ استفاده کنید که البته باید با ذائقه شما سازگار باشد و روش دوم استفاده از قارچ گانودرما به صورت پودری است. در هر دو روش شرایط به این صورت است که شخص بتواند آن را هضم کند و احساس خوبی از آن داشته باشد. کسانی که درگیر بیماری میگرن هستند نیز می توانند از قارچ گانودرما استفاده نمایند به طوری که این روش هم ساده است و هم اثر بخشی مطمئنی دارد.

ویتامین های مهم قارچ گانودرما در رفع کم خونی

ویتامین های قارچ گانودرما شامل خانواده B است به طوری که بر روی سیستم عصبی بدن اثر می گذارد و سبب سلامت پوست می شود و به طور کلی بر روی بافت های بدن اثر گذار است. این ویتامین به صورتی است که می تواند سبب تشکیل اسیدهای چرب ضروری در بدن می شود و در نهایت در درمان کم خونی بسیار اثرگذار است. این ویتامین ها سبب می شود که از بروز ضایعات در مغز جلوگیری صورت بگیرد. در صورتی که بتوانید روش های صحیح استفاده از قارچ گانودرما را در نظر بگیرید می توانید از حد بالای ویتامین آن استفاده کنید.

افراد دیابتی در معرض کم خونی هستند. این افراد می توانند با مصرف قارچ گانودرما تا حد زیادی جلوی این مشکل را بگیرند. قارچ گانودرما به صورتی عمل می کند که خستگی بدن را رفع می کند. در واقع این قارچ به صورتی است که سبب می شود انرژی از دست رفته بدن تا حد زیادی جبران شود.

بیوتین های موجود در قارچ گانودرما

در قارچ گانودرما یک سری مواد مانند بیوتین وجود دارد که سبب می شود بدن در وضعیت سوخت و ساز درست قرار بگیرد و به طور کلی این رویکرد بدن را به شکلی پیش می ببرد که انرژی آماده شود. از سوی دیگر در قارچ گانودرما اسید فولیک نیز وجود دارد که سبب سوخت و ساز پروتئین می شود و مواد اصلی ژن ها را نیز در بر می گیرد.

در دنیای صنایع غذایی قارچ گانودرما بهتر است که به صورت پودر استفاده شود. در واقع این قارچ ها به صورتی عمل می کنند که بدن بتواند آن را به صورت ویژه استفاده نماید و در کم خونی و سایر ساختار آن نیز بهترین رویکرد را دارد.

قارچ گانودرما

نحوه مصرف قارچ گانودرما

کسانی که درگیر کم خونی هستند باید از قارچ گانودرما به صورت روتین و همیشگی استفاده نمایند به طوری که بدن آنها به استفاده از مواد مغذی این قارچ نیاز داشته باشد. از سوی دیگر مصرف این قارچ باید به اندازه باشد و افراطی نباشد. یعنی نباید فکر کنید که جای وعده های اصلی در روز را می گیرد. شما باید از پودر قارچ گانودرما به عنوان طعم دهنده استفاده کنید و سعی کنید بدن خود را به طعم و مزه آن عادت دهید.

یک نکته مهم دیگر اینکه بانوان باردار بهتر است که از قارچ گانودرما استفاده نکنند. در این زمینه پژوهش های کمی دیده می شود اما احتیاط شرط عقل است. بررسی ها نشان می دهد که وجود ویتامین د در قارچ گانودرما سبب می شود که فرد از بیماری های مختلف در امان باشد و این موضوع به نوبه خود شاخص های مختلفی را در بر می گیرد. انرژی که بدن فرد به واسطه قارچ گانودرما تامین می کند بسیار ارزشمند است.

منبع:

https://www.indianjournals.com/ijor.aspx?target=ijor:ijmrhs&volume=7&issue=3&article=019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست